beantwoord

Rtd Lombardijen - Eindhoven via Rrd Centraal - Vraag over terugsteken



Toon eerste bericht

227 reacties

Jammer want die interne community was juist opgezet voor vragen als deze. Dat was nog maar 6 maanden geleden.
Update:

Frank biedt zijn excuses aan voor het uitblijven van een tijdige update.

Inmiddels is er een analyse gemaakt, en daaruit blijkt dat deze zaak nog complexer is dan we dachten. Er is door Frank flink wat uitzoekwerk gedaan en het is nu aan een aantal andere afdelingen dit dossier verder op te pakken.

Helaas kan ik jullie dus nog niet meer dan dit vertellen. Ik heb inmiddels een nieuwe contactpersoon, en zij zal mij informeren over het vervolg van deze casus. Ik beloof jullie op de hoogte te houden.
Reputatie 5
Het is toch gewoon zo dat terugsteken mag als het in de reisplanner staat? Doe ik best vaak overigens, nooit een probleem geweest.
Reputatie 6
Natuurlijk, een advies van de Reisplanner mag je altijd volgen. Maar de reisplanner vermijdt juist station-tot-station adviezen waarbij terugsteken aan de orde is, tenzij je "altijd vrij" aanvinkt. Dat is juist de oorsprong van deze lang-openstaande kwestie,waar kennelijk vele NS-afdelingen bij betrokken zijn. De reisplanner laat je tussen Lombardijen en Eindhoven wel omreizen via Rotterdam Centraal - Utrecht, maar "verbiedt" de veel snellere reisweg via de hogesnelheidslijn en Breda.
Misschien is het goedkoper voor NS om het gewoon toe te staan ipv jaren spenderen om dit uit te zoeken 😀
Update: Ik heb nog geen verder bericht ontvangen, zodra ik meer weet zal ik een terugkoppeling plaatsen.
Update: Ik heb inmiddels contact gezocht met de nieuwe contactpersoon. Zodra ik hier een bericht van een ontvang zal ik dit laten weten.
Update: Ik had jullie graag een update gegeven, maar dat gaat nog niet lukken. Reminder is verzonden.
Update: Ik vind het ontzettend vervelend, maar heb nog geen extra informatie voor jullie.
Update: Miriam is momenteel met vakantie en in haar afwezigheid neem ik dit topic waar. De verwachting is dat we deze week meer informatie moeten krijgen, maar tot nu toe heb ik nog geen verdere terugkoppeling.
Update: Helaas is er toch geen terugkoppeling gekomen op het moment dat wij dat verwachtten. Ik heb nogmaals een reminder gestuurd.
Je kan ook automatisch elke week een dergelijke update plaatsen...

Vinden jullie dit echt normaal bij NS dat zulke vragen maanden/jaren uitstaan ?
Elke dag 3x bellen of een cc naar de meerdere(n) sturen heeft meer zin.
Dat dit te lang duurt ben ik met je eens MvanGelder. Dit betreft een complex probleem en neemt daardoor veel tijd in beslag.
In dit geval is er één contactpersoon die deze situatie van Frank heeft overgenomen.
Update: Ik heb nogmaals een reminder verzonden naar het betreffende contactpersoon.
De 'truc' met een deur-tot-deurreis van RIG in de NS planner werkt in ieder geval nog steeds. Gewoon toegestaan dus 😃
Begint op mijn topic over station Helmond te lijken...
Update: Ik heb de betreffende collega zojuist telefonisch gesproken. Er wordt op het moment gekeken naar een oplossing voor zowel de korte en de lange termijn. Mijn collega is hiervoor in overleg met verschillende afdelingen en laat mij weten zodra ze meer weet.
Badge +3
Het is best simpel.

Als de NS app (of web planner) je dat advies toont zonder VIA of Vrij Reizen aan te zetten dan mag je die reis gewoon maken. Van/naar een adres is een 9292 advies, maar geldig dus (zolang er niets bij staat over terugsteken).

De reisplanner van de app en op het web zijn inmiddels gelijk getrokken, dus geven beide dezelfde adviezen zonder verplicht uit/inchecken/overstappen als je geen poortjes tegenkomt.

(Off-topic, ik zie dat ene 'pjk' zojuist verwijderd is 😛 Mixed feelings, maar opgeruimd staat netjes op zich)
Update: Ik heb nog geen verdere terugkoppeling ontvangen en zal kijken of ik vandaag nog weer telefonisch contact kan leggen.
Reputatie 4
Beste NS,

Mijn , volgens mij, simpele vraag is na.meer dan twee jaar nog niet beantwoord.

In de praktijk levert het reizen vanaf Lombardijen naar Eindhoven via Rotterdam Centraal geen problemen op. Ik heb bij controle nog nooit commentaar gehad.

Ik constateer dat er op de burelen van NS niemand zich verantwoordelijk voelt om de klant op nummer 1 te zetten. En dat is zeer teleurstellend.
Ik begrijp dat je dat zo ziet Schraper. Echter, blijkt dit toch een complex issue, waarin ook nog eens een wisseling in contactpersoon is geweest.
Ik zal vandaag nogmaals proberen telefonisch contact te leggen. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
Helaas heb ik nog geen extra informatie voor jullie. Excuses.
Het wordt een beetje eentonig, maar ik ga er vandaag nogmaals achteraan.
Reputatie 6
Sterkte Miriam. Neem gelijk ook even het in deze community gerapporteerde "terugsteekverbod" mee dat door de reisplanner wordt gehanteerd bij een reis Rotterdam-Hoofddorp via Schiphol (IC Direct). Naar Hoofddorp mag het niet, maar naar Nieuw Vennep dan weer wel...

Reageer