Skip to main content
Antwoord

Sprinter Arnhem Bunnik

• January 13, 2025
  • 7 reacties
  • 580 Bekeken

Hoi NS,

Vandaag heb ik gereisd met een sprinter die van Arnhem naar Uitgeest rijdt. Het lijkt een eenmalige rit te zijn, maar het is een geweldige route omdat deze langs station Bunnik komt, wat dicht bij het Utrecht Science Park ligt. Veel mensen reizen vanuit Arnhem naar Utrecht voor werk en moeten ofwel overstappen in Driebergen-Zeist of de tram nemen. Ik wil jullie erop attenderen dat het fantastisch zou zijn om zo'n sprinterverbinding permanent te hebben!

Met vriendelijke groet,

Alyssa

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Alyssa168 en welkom bij de NS Community,

Wat leuk om te lezen dat deze eenmalige reis goed is bevallen. Ik zal je signaal doorzetten zodat er wellicht in de toekomst naar gekeken kan worden of deze stop haalbaar is in onze dienstregeling.

7 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2025

Hallo Alyssa168 en welkom bij de NS Community,

Wat leuk om te lezen dat deze eenmalige reis goed is bevallen. Ik zal je signaal doorzetten zodat er wellicht in de toekomst naar gekeken kan worden of deze stop haalbaar is in onze dienstregeling.

• Op het juiste spoor
  • January 13, 2025

Ik zag deze rit vanochtend op de vertrek worden (moest er zelf niet mee) en was verbaasd. Deze lijkt mij ook erg handig, ook met de reizigers die die kant op gaan. Wel jammer dat die dan niet stopt op Oosterbeek en Wolfheze, maar deze dorpen hebben geen 15 min sprinter nodig en de overstap is wel prima van die twee stations maar Utrecht.

GSN64
  • Reisadviseur***
  • January 13, 2025

Deze rit zou opzich al mogelijk gemaakt kunnen worden in de spits.

Uitgeest - Driebergen-Zeist & Ede-Wageningen - Arnhem Centraal zijn 2 sprinter series die aan elkaar doorgekoppeld zouden kunnen worden. Dan bedien je Maarn & Veenendaal-De Klomp ook nog eens met een extra trein.

Er zal wel iets logistieks achter zitten (verschillend mat op beide treinseries).

• January 13, 2025

De sprinter Driebergen - Uitgeest is eigenlijk de sprinter Veenendaal Centrum - Uitgeest die na Corona tijdelijk ingekort is. Deze zal op termijn echter wel gewoon eer naar Veenendaal gaan rijden in de spits, alleen per wanneer is de grote vraag.

• Intercity
  • January 13, 2025

Indien mogelijk dan wel met fatsoenlijk materieel… boek lezen in dat gebakje is geen doen met al dat geschud.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • January 13, 2025

Uitgeest - Driebergen-Zeist & Ede-Wageningen - Arnhem Centraal zijn 2 sprinter series die aan elkaar doorgekoppeld zouden kunnen worden. Dan bedien je Maarn & Veenendaal-De Klomp ook nog eens met een extra trein.

Niet met de tijdligging van vandaag, de Sprinter zat op De Klomp namelijk precies op dezelfde patroontijden als de IC die er normaal stopt.

Ik vraag me ook af of het normaal past bovenop de 10-mimuten IC. Vroeger bestond deze Sprinter Arnhem - Utrecht in de spits en die moest op sommige momenten al aan de kant bij Maarn om de ICE voorbij te laten.

• Koploper****
  • January 13, 2025

Dat gaat met iedere tien minuten een intercity niet lukken.