Skip to main content

Tijdelijke intercity Roosendaal - Maastricht is geweldig!


Momenteel rijdt de intercity niet van Roosendaal door naar Zwolle maar in plaats daarvan gaat de trein naar Maastricht. Ik snap dat dit maar tijdelijk is vanwege de werkzaamheden rondom Den Bosch maar neem het vooral mee in het opstellen van jullie toekomstige dienstregeling! Ook met de toekomstige uitbreiding van regio Eindhoven (door met name ASML) zou dit wel eens een slimme zet kunnen zijn.

Momenteel rijdt de intercity niet van Roosendaal door naar Zwolle maar in plaats daarvan gaat de trein naar Maastricht. Ik snap dat dit maar tijdelijk is vanwege de werkzaamheden rondom Den Bosch maar neem het vooral mee in het opstellen van jullie toekomstige dienstregeling! 

 

NS kan beter de IC Zwolle-Roosendaal doortrekken naar Vlissingen en dan gewoon de reizigers voor de IC naar Rotterdam in Roosendaal laten overstappen. Dat is veel logischer. Die overstap zou ruimer zijn dan nu richting Breda. Bovendien kun je dan vanuit Breda ook profiteren van de uurlijkse ‘echte’ IC naar Vlissingen, want het vrij belachelijk dat de dienstregeling nu zodanig is dat je die aansluiting sowieso mist. 

Provincie wilt een directe verbinding met de Randstad, in het specifiek Den Haag. Gaat dus niet gebeuren…

 

En dan heb je nog het argument dat 60% van de Zeeuwse reizigers blijven zitten in Roosendaal richting Rotterdam en de overige 40% dus overstapt op de IC Zwolle, en dat is reden genoeg voor NS om het blijkbaar niet aan te passen?

 

Overigens mis ik die overstap op de uurlijkse 'echte' IC bijna nooit want die heeft vaak vertraging.


De meeste doorgaande reizigers vanuit Zeeland reizen door richting de Randstad. Die “echte” intercity is gaan rijden omdat de reistijd naar juist de Randstad de spuigaten uitliep. Een stop op alle stations in Zeeland plus een stop van 7 minuten op station Roosendaal.

Het gaat om de snelle IC richting Vlissingen, die vertrekt meestal zodra de IC Zwolle in Roosendaal aankomt.


Er liggen geloof ik wel wat plannen vanuit de provincie om de 'stop' intercity (serie 2200) in Zeeland te koppelen aan serie 3600 (Roosendaal - Zwolle). Maar of dit al iets concreets is of slechts een idee is mij verder onbekend. Zie:

https://www.somda.nl/forum/27060/Dienstregeling-2026-wat-is-waar/


Er liggen geloof ik wel wat plannen vanuit de provincie om de 'stop' intercity (serie 2200) in Zeeland te koppelen aan serie 3600 (Roosendaal - Zwolle). Maar of dit al iets concreets is of slechts een idee is mij verder onbekend. Zie:

https://www.somda.nl/forum/27060/Dienstregeling-2026-wat-is-waar/

 

Zie ook:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/16530321/provincie-wil-directe-treinverbinding-met-breda-want-de-overstap-is-te-krap

Voor de reizigers het meest ideaal is 1x per uur een directe verbinding Vlissingen - Breda (en verder) en 1x per uur direct Vlissingen - Amsterdam (met in Roosendaal vlotte overstap naar Breda)

Of nu 60% doorreist naar Rotterdam en 40% naar Breda, of 55 - 45%, of 50-50%…. het zal regelmatig wat schommelen en zo groot zijn de verschillen niet.

Beide bestemmingen direct is het mooist.

 

 

 


Er liggen geloof ik wel wat plannen vanuit de provincie om de 'stop' intercity (serie 2200) in Zeeland te koppelen aan serie 3600 (Roosendaal - Zwolle). Maar of dit al iets concreets is of slechts een idee is mij verder onbekend. Zie:

https://www.somda.nl/forum/27060/Dienstregeling-2026-wat-is-waar/

 

Zie ook:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/16530321/provincie-wil-directe-treinverbinding-met-breda-want-de-overstap-is-te-krap

Voor de reizigers het meest ideaal is 1x per uur een directe verbinding Vlissingen - Breda (en verder) en 1x per uur direct Vlissingen - Amsterdam (met in Roosendaal vlotte overstap naar Breda)

Of nu 60% doorreist naar Rotterdam en 40% naar Breda, of 55 - 45%, of 50-50%…. het zal regelmatig wat schommelen en zo groot zijn de verschillen niet.

Beide bestemmingen direct is het mooist.

 

 

 

Goede aansluiting van serie 2200 op NMBS Intercity Brussel - Breda/Rotterdam v.v zal dan extra prettig zijn. Want L trein Roosendaal - Puurs is traag en oncomfortabel. En gaat ook niet rechtstreeks naar Brussel. 

Aansluiting van serie 2200 op IC Breda - Lelystad (Groningen /Leeuwarden) via HSL zal minder nut hebben. Daar heb je de serie 2300 voor. 


Correctie lees nu pas dat het niet om een koppeling met de 2200 gaat, maar om een koppeling met de 6100 (sprinter Roosendaal - Vlissingen) 😅


Correctie lees nu pas dat het niet om een koppeling met de 2200 gaat, maar om een koppeling met de 6100 (sprinter Roosendaal - Vlissingen) 😅

Ik wou al zeggen, de provincie wil geen Amsterdam IC opofferen voor een goeie verbinding met het westen 😁, dit was trouwens ook een suggestie hier ergens in een topic.

 

Al weet niemand wat er gaat gebeuren in de avonden en weekenden want dan rijdt die sprinter niet, de sprinter vervangen met een IC zet nog meer druk op het Zeeuwse Spoor, en of ie dat aankan is nog maar de vraag. Maarja, een sprinter gebruiken van Vlissingen naar Zwolle is ook niet optimaal, dan zou je waarschijnlijk een 3 tal sprinters moeten koppelen in Roosendaal want die sprinter zit soms nu al bomvol tussen Vlissingen - Roosendaal.


Al weet niemand wat er gaat gebeuren in de avonden en weekenden want dan rijdt die sprinter niet, de sprinter vervangen met een IC zet nog meer druk op het Zeeuwse Spoor, en of ie dat aankan is nog maar de vraag. Maarja, een sprinter gebruiken van Vlissingen naar Zwolle is ook niet optimaal, dan zou je waarschijnlijk een 3 tal sprinters moeten koppelen in Roosendaal want die sprinter zit soms nu al bomvol tussen Vlissingen - Roosendaal.

 

De rijtijden van de 6100 zijn ook met intercity materieel goed te doen. De huidige serie 2200 (VIRM) heeft twee minuten meer rijtijd dan de huidige serie 6100 (SNG) over het traject Roosendaal - Vlissingen. Sprinters kunnen ook, die hebben al eerder een tijdje in de serie 3600 (Roosendaal - Zwolle) gereden, weet alleen zo niet of 3 stuks gaat werken op de Zeeuwse lijn en dan met name op Rilland-Bath en Krabbendijke, die perrons zouden wel eens net iets te kort kunnen zijn. 


Al weet niemand wat er gaat gebeuren in de avonden en weekenden want dan rijdt die sprinter niet, de sprinter vervangen met een IC zet nog meer druk op het Zeeuwse Spoor, en of ie dat aankan is nog maar de vraag. Maarja, een sprinter gebruiken van Vlissingen naar Zwolle is ook niet optimaal, dan zou je waarschijnlijk een 3 tal sprinters moeten koppelen in Roosendaal want die sprinter zit soms nu al bomvol tussen Vlissingen - Roosendaal.

Sprinters kunnen ook, die hebben al eerder een tijdje in de serie 3600 (Roosendaal - Zwolle) gereden, weet alleen zo niet of 3 stuks gaat werken op de Zeeuwse lijn en dan met name op Rilland-Bath en Krabbendijke, die perrons zouden wel eens net iets te kort kunnen zijn. 

Daarom zeg ik ook, koppelen in Roosendaal en dan weer ontkoppelen op de terugweg want dat gaat inderdaad niet passen op stations zoals Rilland-Bath, volgens mij lukt 2 nog wel want er werd wel eens gereden met 2 sprinters, maar dan wel 2 van 3 bakken, want 8 bakken is volgens mij te veel…

 

In iedergeval een hele puzzel, en er moet nog goed over nagedacht worden, vooral met de sprinter. Maar als er nog een VIRM/DDZ op het Zeeuwse Spoor kan is dat natuurlijk de meest voor de hand liggende keuze.


Ik weet nog de tijd dat je in Roosendaal nog een ruime overstaptijd had als je uit Zeeland kwam. Toen was er nog een koffieverkoper op het perron die je de koffie door het treinraampje aanreikte. Nu is de overstap zo kort dat een kiosk op perron 3 en 4 niet meer rendabel is. Als je die overstap mist kun je een half uur wachten op de volgende trein. Voor koffie moet je dan door de tunnel naar de kiosk nabij spoor 1.en dan weer terug door diezelfde tunnel. De kiosk heeft ook beperkte openingstijden. In Roosendaal is op het station weinig te beleven. Op spoor 3 en 4 is er geen inpandige wachtruimte voor diegenen die de krappe overstap hebben gemist. Als je uit Zeeland komt en wilt overstappen naar Breda, kun je het beste achter in de trein zitten. Dan heb je de meeste kans om de overstap schuin over het perron te halen. Voordat je Roosendaal binnenrijdt, moet je je goed vasthouden in de trein, die passeert vaak nog een of meer wissels. Dit gebeurt vanaf verschillende richtingen bij het binnenrijden van Roosendaal. Irritant voor de mensen die incidenteel reizen en dit niet weten!


Ik weet nog de tijd dat je in Roosendaal nog een ruime overstaptijd had als je uit Zeeland kwam. Toen was er nog een koffieverkoper op het perron die je de koffie door het treinraampje aanreikte. Nu is de overstap zo kort dat een kiosk op perron 3 en 4 niet meer rendabel is. Als je die overstap mist kun je een half uur wachten op de volgende trein. Voor koffie moet je dan door de tunnel naar de kiosk nabij spoor 1.en dan weer terug door diezelfde tunnel. De kiosk heeft ook beperkte openingstijden. In Roosendaal is op het station weinig te beleven. Op spoor 3 en 4 is er geen inpandige wachtruimte voor diegenen die de krappe overstap hebben gemist. Als je uit Zeeland komt en wilt overstappen naar Breda, kun je het beste achter in de trein zitten. Dan heb je de meeste kans om de overstap schuin over het perron te halen. Voordat je Roosendaal binnenrijdt, moet je je goed vasthouden in de trein, die passeert vaak nog een of meer wissels. Dit gebeurt vanaf verschillende richtingen bij het binnenrijden van Roosendaal. Irritant voor de mensen die incidenteel reizen en dit niet weten!

Roosendaal over het algemeen is irritant voor incidentele reizigers, er zijn weinig stations waar alles een ware hel is...


Als je uit Zeeland komt en wilt overstappen naar Breda, kun je het beste achter in de trein zitten. Dan heb je de meeste kans om de overstap schuin over het perron te halen. 

Wel stevig doorlopen. 

Wat ik irritant vind is dat de trein bij aankomst soms nog gekoppeld moet worden, dit duurt dan al met al nog een minuutje extra. Hierdoor staat iedereen met geknepen billen voor de deuren te wachten omdat er dan van de 3 min overstaptijd nog een minuutje afgesnoept wordt. Enkele keren is het me gebeurd dat de trein naar Zwolle hierdoor precies voor m'n neus exact op tijd wegreed.... 

En dan kan je dus 30 minuten wachten..... want de luxe van kwartiersdiensten kent men niet in Roosendaal.

Verder is op het station niks te doen/geen levendigheid. Een kale Kiosk en een dönerzaakje, dat is het. NS-balie allang opgeheven. De armoe straalt eraf. Eigenlijk triest voor zo'n provincieplaats (met zo'n groot stationsgebouw). 


@Rene74 

We kunnen blijven klagen over de gemiste overstappen in Roosendaal maar zolang de eenvoudigste oplossing (trein uit Vlissingen naar Breda en overstappen voor de richting Rotterdam) niet bespreekbaar is is die discussie zinloos.


@Rene74

We kunnen blijven klagen over de gemiste overstappen in Roosendaal maar zolang de eenvoudigste oplossing (trein uit Vlissingen naar Breda en overstappen voor de richting Rotterdam) niet bespreekbaar is is die discussie zinloos.

Als mensen nooit zouden klagen, zou er nooit wat veranderen ofterwijl blijf vooral klagen misschien wordt er dan eens iemand wakker bij NS...


@Rene74

We kunnen blijven klagen over de gemiste overstappen in Roosendaal maar zolang de eenvoudigste oplossing (trein uit Vlissingen naar Breda en overstappen voor de richting Rotterdam) niet bespreekbaar is is die discussie zinloos.

Als mensen nooit zouden klagen, zou er nooit wat veranderen ofterwijl blijf vooral klagen misschien wordt er dan eens iemand wakker bij NS...

Maar tis niet zozeer de NS, maar de provincie die per se vast wil blijven houden aan hun trein naar de randstad ipv richting Breda. De intercity 3600 is qua planning een van de meest lastige in Nederland heb ik me ooit laten vertellen vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein en enkel spoor tussen Deventer en Olst waardoor je de tijden voor die ritten ook niet zo makkelijk aan kan passen. 


@Rene74

We kunnen blijven klagen over de gemiste overstappen in Roosendaal maar zolang de eenvoudigste oplossing (trein uit Vlissingen naar Breda en overstappen voor de richting Rotterdam) niet bespreekbaar is is die discussie zinloos.

Als mensen nooit zouden klagen, zou er nooit wat veranderen ofterwijl blijf vooral klagen misschien wordt er dan eens iemand wakker bij NS...

Maar tis niet zozeer de NS, maar de provincie die per se vast wil blijven houden aan hun trein naar de randstad ipv richting Breda. De intercity 3600 is qua planning een van de meest lastige in Nederland heb ik me ooit laten vertellen vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein en enkel spoor tussen Deventer en Olst waardoor je de tijden voor die ritten ook niet zo makkelijk aan kan passen. 

De provincie wil wel een goeie verbinding, maar dat moet dan niet ten kosten gaan van de verbindingen met de Randstad, dan vallen inderdaad alle opties weg behalve de sprinter, die sprinter rijdt alleen maar om het uur, niet 's avonds en niet 's weekends. Ofterwijl dan zou je of het Zeeuwse Spoor 4 treinen per uur die ook 's weekends en 's avonds rijden moeten geven (wat logistiek volgens mij niet gaat lukken en al helemaal niet rendabel is)

 

of een onregelmatige dienstregeling moet rijden waar de IC maar 1x in het uur tot Vlissingen rijdt en het andere halfuur tot Roosendaal. Dan is de keuze vrij snel gemaakt lijkt mij…

 

Ik vind nog steeds het ideale 1 IC Amsterdam, maar zoals je al zei dat zal niet zo gauw gebeuren.

 

Blijven zeuren en misschien zal het gebeuren 😉


@Rene74

 

 

Maar tis niet zozeer de NS, maar de provincie die per se vast wil blijven houden aan hun trein naar de randstad ipv richting Breda.

Klopt, alleen heeft NS op zich niks te schaften met wat provincies allemaal willen. NS heeft een concessiecontract en daar staan de rechten en de plichten in. En daar staat nergens dat de trein uit Vlissingen naar Amsterdam moet.

 

De intercity 3600 is qua planning een van de meest lastige in Nederland heb ik me ooit laten vertellen vanwege de enkelsporige brug bij Ravenstein en enkel spoor tussen Deventer en Olst waardoor je de tijden voor die ritten ook niet zo makkelijk aan kan passen. 

Als je bij Olst zou gaan schuiven betekent dat ook vrijwel meteen dat de aansluitingen in Zwolle de mist in gaan. Ik denk dat dat ook de reden is dat ProRail het enkelspoor daar geen probleem vindt want ook als het dubbelspoor zou worden zou de dienstregeling zeer waarschijnlijk toch niet veranderen.

De vertragingsgevoeligheid bij Ravenstein zou je kunnen verminderen door de spoordijk aan de Gelderse kant tot aan de brug dubbelspoor te maken (low cost ingreep) en door op de brug strengelspoor i.p.v. wissels te leggen. Een dubbelsporige brug zie ik niet snel komen omdat die discussie door de politiek is gekoppeld aan een nieuw, breder sluizencomplex waarmee de totale kosten in de miljarden gaan lopen. Pas als de brug technisch aan het eind van zijn levensduur komt wordt die discussie urgent.


Waarom kan de trein uit Zeeland niet iets eerder aankomen in Roosendaal? Hij kan toch wel bijv. 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekken? Of is dat ook weer complex? 

Jammer nog steeds ook dat de trein naar Zwolle vaak wel 6 minuten in Breda staat te wachten. Hij is er vaak zelfs eerder dan de officiële aankomsttijd. Ik weet natuurlijk dat het perron in Roosendaal vrij moet zijn voor de binnenkomende trein, maar 1 minuutje later weg (dus -28 en -58  ipv -27 en -57) moet als je echt wilt toch kunnen.... gebeurt nu ook soms omdat de trein nog wacht op rennende overstappers.… en alsnog is dan de binnenkomende trein daarna keurig op tijd.

Beetje creatief zijn.…

Voor een leek (wat 99% van de reizigers is) is het allemaal moeilijk te begrijpen. Als die dit soort zaken, zoals voor je neus wegrijdende treinen, vaker meemaken besluit men liever met de auto naar Middelburg te gaan, snel, zeker en direct. Ik heb een voorbeeld in mijn directe vriendenkring helaas. 


Eerder weg uit Vlissingen betekent dat de aansluitingen op de regionale bussen verbroken worden. Nu komen bijvoorbeeld de treinen van en naar Vlissingen allebei rond het halve uur in Goes (.28 en .32). Echter, als je 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekt, wordt het in Goes .26 en .32. Dan verbreek je sommige busaansluitingen voor wie naar Amsterdam wil reizen. Ook in Middelburg zit je met zo'n knoopje. En dan is er nog de Vlakebrug die open moet. Uiteindelijk zijn er dus best veel punten waar alles samenkomt.


Eerder weg uit Vlissingen betekent dat de aansluitingen op de regionale bussen verbroken worden. Nu komen bijvoorbeeld de treinen van en naar Vlissingen allebei rond het halve uur in Goes (.28 en .32). Echter, als je 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekt, wordt het in Goes .26 en .32. Dan verbreek je sommige busaansluitingen voor wie naar Amsterdam wil reizen. Ook in Middelburg zit je met zo'n knoopje. En dan is er nog de Vlakebrug die open moet. Uiteindelijk zijn er dus best veel punten waar alles samenkomt.

De aansluitingen met die bussen kunnen aangepast worden in de nieuwe dienstregeling toch? Afstemmen.…

Aan de andere kant is mijn ervaring dat meerdere bussen in Middelburg toch al niet aansluiten op de trein... 

Ja ik weet het heeft wat haken en ogen maar alles is op te lossen als je echt wilt. Met nadruk op dat laatste....


Eerder weg uit Vlissingen betekent dat de aansluitingen op de regionale bussen verbroken worden. Nu komen bijvoorbeeld de treinen van en naar Vlissingen allebei rond het halve uur in Goes (.28 en .32). Echter, als je 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekt, wordt het in Goes .26 en .32. Dan verbreek je sommige busaansluitingen voor wie naar Amsterdam wil reizen. Ook in Middelburg zit je met zo'n knoopje. En dan is er nog de Vlakebrug die open moet. Uiteindelijk zijn er dus best veel punten waar alles samenkomt.

De aansluitingen met die bussen kunnen aangepast worden in de nieuwe dienstregeling toch? Afstemmen.…

Aan de andere kant is mijn ervaring dat meerdere bussen in Middelburg toch al niet aansluiten op de trein... 

Ja ik weet het heeft wat haken en ogen maar alles is op te lossen als je echt wilt. Met nadruk op dat laatste....

Daar gaat ook een hoop tijd en werk overheen, je moet het maar zo zien waar jij een dienstregeling aanpast zullen aansluitingen verdwijnen, dus als je dan die busaansluitingen veranderd, missen mensen weer met de bus een aansluiting ergens.

 

Vergelijk het met een berg zand, als je onderaan dat bergje zand wat zand verplaatsr stort de hele berg zand in elkaar en onstaat er een nieuwe berg zand. Als je dus 1 ding aanpast in het OV zul je op heel veel andere plekken ook weer dingen moeten aanpassen, en weer, en weer, en weer…

 

 

Daar aan moet ik dan weer wel toevoegen dat er dan weer wel verbindingen ontstaan die voorheen nooit mogelijk waren (dus een normale overstap Vlissingen - Roosendaal - Zwolle bijvoorbeeld!). Het heeft zo z'n voordelen en nadelen, al gok ik dat de nadelen zwaarder wegen.


Eerder weg uit Vlissingen betekent dat de aansluitingen op de regionale bussen verbroken worden. Nu komen bijvoorbeeld de treinen van en naar Vlissingen allebei rond het halve uur in Goes (.28 en .32). Echter, als je 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekt, wordt het in Goes .26 en .32. Dan verbreek je sommige busaansluitingen voor wie naar Amsterdam wil reizen. Ook in Middelburg zit je met zo'n knoopje. En dan is er nog de Vlakebrug die open moet. Uiteindelijk zijn er dus best veel punten waar alles samenkomt.

De aansluitingen met die bussen kunnen aangepast worden in de nieuwe dienstregeling toch? Afstemmen.…

Aan de andere kant is mijn ervaring dat meerdere bussen in Middelburg toch al niet aansluiten op de trein... 

Ja ik weet het heeft wat haken en ogen maar alles is op te lossen als je echt wilt. Met nadruk op dat laatste....

Daar gaat ook een hoop tijd en werk overheen, je moet het maar zo zien waar jij een dienstregeling aanpast zullen aansluitingen verdwijnen, dus als je dan die busaansluitingen veranderd, missen mensen weer met de bus een aansluiting ergens.

 

Vergelijk het met een berg zand, als je onderaan dat bergje zand wat zand verplaatsr stort de hele berg zand in elkaar en onstaat er een nieuwe berg zand. Als je dus 1 ding aanpast in het OV zul je op heel veel andere plekken ook weer dingen moeten aanpassen, en weer, en weer, en weer…

 

 

Daar aan moet ik dan weer wel toevoegen dat er dan weer wel verbindingen ontstaan die voorheen nooit mogelijk waren (dus een normale overstap Vlissingen - Roosendaal - Zwolle bijvoorbeeld!). Het heeft zo z'n voordelen en nadelen, al gok ik dat de nadelen zwaarder wegen.

Dat maakt een goede mobiliteit keten een puzzel. Alles zo goed mogelijk op elkaar laten aansluiten. En we willen ook niet een marge van 10 - 15 minuten tussen trein - bus v v. 

Ben daarom héél benieuwd naar de dienstregeling 2025 met vele veranderingen. Weet niet precies hoeveel invloed dat weer heeft op de OV dienstregeling in Zeeland. 


Dat maakt een goede mobiliteit keten een puzzel. Alles zo goed mogelijk op elkaar laten aansluiten. En we willen ook niet een marge van 10 - 15 minuten tussen trein - bus v v. 

Ben daarom héél benieuwd naar de dienstregeling 2025 met vele veranderingen. Weet niet precies hoeveel invloed dat weer heeft op de OV dienstregeling in Zeeland. 

Het is een flinke uitdaging, zeker.

Je benoemt dat we ook geen marge van 10-15 min tussen bus-trein willen. Nou, dat zie je dus nog op veel plekken. Regelmatig zelfs nog veel langer, met name in avond/weekend. Alles perfect krijgen zal nooit lukken maar er is nog best veel te winnen. 

 


Eerder weg uit Vlissingen betekent dat de aansluitingen op de regionale bussen verbroken worden. Nu komen bijvoorbeeld de treinen van en naar Vlissingen allebei rond het halve uur in Goes (.28 en .32). Echter, als je 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekt, wordt het in Goes .26 en .32. Dan verbreek je sommige busaansluitingen voor wie naar Amsterdam wil reizen. 

 

Wie gaat er nou vanaf Goes met de bus naar A’dam??


Eerder weg uit Vlissingen betekent dat de aansluitingen op de regionale bussen verbroken worden. Nu komen bijvoorbeeld de treinen van en naar Vlissingen allebei rond het halve uur in Goes (.28 en .32). Echter, als je 2 minuten eerder uit Vlissingen vertrekt, wordt het in Goes .26 en .32. Dan verbreek je sommige busaansluitingen voor wie naar Amsterdam wil reizen. 

 

Wie gaat er nou vanaf Goes met de bus naar A’dam??

Als er een storing is veel mensen, maar er rijden meer bussen 😉


Reageer