traject arnhem - utrecht | NS Community
beantwoord

traject arnhem - utrecht

  • 21 December 2021
  • 5 reacties
  • 249 Bekeken

De 10 minuten regeling op dit traject is al een tijdje bezig. Echter is het mij al een aantal keer voortgekomen dat de trein 5 min of meer vertraging opliep door omstandigheden en dat de desbetreffende trein uit dienst wordt gehaald. Maar je wordt vriendelijk gevraag de trein uit te stappen op Driebergen-Zeist. Hier stopt echter maar 1x per half uur een trein richting Arnhem. Terwijl je staat te wachten rijden er 2 intercity’s voorbij die niet stoppen. Waarom stoppen deze dan niet extra? In de oude kwartier- dienstregeling was hier incidenteel wel sprake van. Lijkt alsof op het moment dat er vertraging optreedt de reiziger er slechter vanaf is met huidige dienstregeling. 
 

ik hoor graag antwoord 

icon

Beste antwoord door Denice NS 21 December 2021, 19:26

Bekijk origineel

5 reacties

Erg jammer dat de 10-minuten dienstregeling nog niet echt zijn vruchten afwerpt. Het extra laten stoppen van een andere trein is helaas toch vaak makkelijker gezegd dan gedaan in ons drukke web van treinen. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +1

Erg jammer dat de 10-minuten dienstregeling nog niet echt zijn vruchten afwerpt. Het extra laten stoppen van een andere trein is helaas toch vaak makkelijker gezegd dan gedaan in ons drukke web van treinen. :sweat_smile:

Blijkbaar was in de kwartierdienst het/een afhandelingsscenario bij uitval van de trein die in Driebergen-Zeist stopte dat de volgende trein daar dan stopte (naar mogelijkheid, neem ik aan). Wat is het afhandelingsscenario in de tienminutendienst? Ik mag toch hopen dat daarover is nagedacht.

Erg jammer dat de 10-minuten dienstregeling nog niet echt zijn vruchten afwerpt. Het extra laten stoppen van een andere trein is helaas toch vaak makkelijker gezegd dan gedaan in ons drukke web van treinen. :sweat_smile:

Hi Denice, bedankt voor je reactie. deze ochtend weer hetzelfde geval, trein heeft 5+ vertraging en wordt uit dienst genomen. Voor reizigers voor tussengelegen stations wordt geen alternatief omgeroepen. Ik heb meerdere NS medewerkers gesproken over dit onderwerp maar iedereen komt met dit soort antwoorden als hierboven, waardoor ik ook als reiziger niet serieus genomen voel. Jammer. 

Het is absoluut onzinnig zoals het nu gaat.  Laat de treinen iedere 10 minuten om en om in de De Klomp en in Driebergen stoppen in plaats van de huidige 5/10/15 chaos-dienstregeling. Alternatief: terug naar een kwartierdienst,  dat spaart ook nog een hoop geld. 

Hi Denice, bedankt voor je reactie. deze ochtend weer hetzelfde geval, trein heeft 5+ vertraging en wordt uit dienst genomen. Voor reizigers voor tussengelegen stations wordt geen alternatief omgeroepen. Ik heb meerdere NS medewerkers gesproken over dit onderwerp maar iedereen komt met dit soort antwoorden als hierboven, waardoor ik ook als reiziger niet serieus genomen voel. Jammer. 

Ik vind het erg jammer dat dit zo gaat. Het spijt me dat dit steeds jou overkomt. Ik zal over jouw situatie wat feedback doorzetten.

Reageer