Skip to main content

Traject Kampen Zuid - Lelystad - Schiphol

  • 13 June 2024
  • 9 reacties
  • 277 Bekeken

Hallo,

Mijn carrière start binnenkort in de Randstad en daarvoor moet ik gebruik maken van het OV of met de auto. Nu lijkt mij het OV naar Schiphol wat praktischer.

Alleen ik was even benieuwd of mensen ervaringen hebben met het traject Kampen Zuid - Lelystad (overstap) - Schiphol. Bijvoorbeeld via Zwolle naar Lelystad of Lelystad - Schiphol. Is dit een prettig traject? Qua drukte? Er is een verwachting dat ik 1e klas kan reizen. Maar daarvoor moet ik nog het gesprek aangaan (NS Business Card enz). Op de Reisplanner lijkt het gemiddeld qua drukte en duurt de reistijd incl overstap 1 uur en 8 minuten.

9 reacties

Hallo ViezeGehaktbal en welkom bij de NS Community,

 

Als eerste vraag ik mij af hoe je een gehaktbal vies krijgt? Ik heb geen recente ervaring met dit traject en kan je ook niet verder helpen dan het bekijken van de verwachte drukte die je kan vinden via onze Reisplanner. Over het algemeen is het wel een stuk rustiger in de eerste klasse. Welke tijden ga je exact reizen?

Maar ga je zo veel reizen elk dag opnieuw om op Schiphol in een restaurant te gaan werken ? Elke dag 2,5 uur in de trein zitten, zou er niet aan moeten denken, ook eerste klasse niet 

In Zwolle heb je ook prima werkgevers in die branche, zelfs met echte Michelin ***

Reputatie 7
Badge

Op het traject van Almere richting Amsterdam reis ik vaak en zie ik nooit een echt drukke eerste klas. In de tweede klasse is het daar wel vaker staan. Ik heb geen ervaring met het verdere stuk van jouw reis, maar verwacht dat dit stuk drukker is dan het traject tot Almere, dus dat zal wel meevallen. Van Amsterdam Zuid tot Schiphol kan me wel goed voorstellen dat het weer wat drukker is. Ik reis het vaakst naar Amsterdam Sloterdijk en moet dan Amsterdam Centraal voorbij vanaf Almere en ook daar valt op dat er een hoop mensen instappen die duidelihk naar Schiphol gaan en vooral hun koffers nemen wel een hoop plaats in.

Reputatie 5

Hallo,

Mijn carrière start binnenkort in de Randstad en daarvoor moet ik gebruik maken van het OV of met de auto. Nu lijkt mij het OV naar Schiphol wat praktischer.

Alleen ik was even benieuwd of mensen ervaringen hebben met het traject Kampen Zuid - Lelystad (overstap) - Schiphol. Bijvoorbeeld via Zwolle naar Lelystad of Lelystad - Schiphol. Is dit een prettig traject? Qua drukte? Er is een verwachting dat ik 1e klas kan reizen. Maar daarvoor moet ik nog het gesprek aangaan (NS Business Card enz). Op de Reisplanner lijkt het gemiddeld qua drukte en duurt de reistijd incl overstap 1 uur en 8 minuten.

Heb al regelmatig gereden op dit traject. Vooral dan in daluren. 

Maar woon zelf in Zwolle. En in spitsuren zijn de treinsamenstellingen (uiteraard) met SNG Sprinters langer. Tussen Kampen Zuid - Lelystad is het geen druk spoortraject. Tenzij véél studenten in de trein stappen. De punctualiteit van Sprinter Leeuwarden - Lelystad is meestal prima. 

Daardoor is de aansluiting bij Lelystad op IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol (NS series 700 en 1800) meestal ook prima. 

Vanaf Lelystad en zeker Almere neemt de drukte toe. Daarom rijden tussen Lelystad - Schiphol 4 IC p/u. Want de IC Lelystad - Schiphol - Dordrecht komt er vanaf Lelystad Centrum erbij.  

Advies is om station Kampen Zuid te nemen richting Schiphol. Want de treinen via Lelystad en Almere gaan het snelst naar Schiphol. 

Mocht je vlakbij station Kampen (IJsselmuiden) wonen is overstap bij Zwolle niet de beste optie. 

Traveling from Kampen Zuid to Schiphol via Lelystad is practical with an average travel time of 1 hour and 8 minutes. Consider discussing an NS Business Card for 1st class comfort and convenience.

Reputatie 5

.

Reputatie 6
Badge +1

Op de heenweg zal er wel een zitplaats te vinden zijn, ook in de tweede klasse. Het traject tot aan Almere is niet erg druk (misschien tenzij je net die ene trein neemt die aansluit op collegetijden, zoals boven gezegd). Op de terugweg kan het druk zijn. Zo druk, dat je een stuk zult moeten staan. Je kunt dan gaan zitten als er een plaatsje vrij komt.

Áls de trein rijdt haal je de overstap in Lelystad prima. De Sprinter zal namelijk (bijna) altijd achter de Intercity blijven, en er dus op wachten. Met de twee sporen tussen Lelystad en Zwolle is namelijk voor de snellere Intercity niet zo eenvoudig de Sprinter weer in te halen.

Reputatie 7

Als eerste vraag ik mij af hoe je een gehaktbal vies krijgt?

Als echte gehaktbalkenner die 13 jaar lang studies heeft gedaan naar gehaktballen heb ik het antwoord voor jou!

 

Mensen die niet kunnen koken.

 

Geen probleem!

Reputatie 7

Maar ga je zo veel reizen elk dag opnieuw om op Schiphol in een restaurant te gaan werken ? Elke dag 2,5 uur in de trein zitten, zou er niet aan moeten denken, ook eerste klasse niet 

In Zwolle heb je ook prima werkgevers in die branche, zelfs met echte Michelin ***

Ik reis elke dag 6 uur met de trein in totaal voor mijn studie, als je iets echt wilt is het een eitje.

Reageer