Toen ik 2 jaar geleden elke dag vanuit Nijmegen naar Eindhoven reisden was er altijd maar 2/3 minuten overstap tijd in 's-Hertogenbosch, wat een totale reistijd gaf van 45 minuten. Afgelopen september ben ik weer begonnen in Eindhoven, alleen nu heb ik altijd een lange overstap tijd (18 min) of ik moet met de sprinter. Nu doe ik er 1.05 uur over, dat is per dag 40 minuten langer dan eerst. Ik ken inmiddels al veel mensen die hetzelfde hebben want die zie ik staan in de trein en op het peron. De aansluiting van 2 jaar geleden zou "makkelijk" behaald kunnen worden want we missen de overstap maar met 3 minuten. Hiermee zouden jullie voor honderde mensen veel tijd kunnen besparen per dag. Ik hoop dat de NS nogmaals naar dit traject kunnen kijken.
Sinds afgelopen september rijden er minder treinen vanwege personeelstekort, dat betekent op meerdere trajecten langere overstaptijden.
Door het uitvallen van een trein middenin de reis is de reistijd op een trajekt dat ik zelf vrij vaak doe met 30 min verlengd-beide overstappen zijn van vlot/kort naar 15 min langer gegaan. Al zal dat geen verbinding zijn met 100en per dag. Met die sjipkaarten kan men heel goed zien hoeveel er van A naar B gaan. NOg maar weer ervaringsfeit: lange afstand pendel met trein-zeker als er ook nog een overstap in zit, blijft een verrassingstrajekt-altijd weer.
Toen ik 2 jaar geleden elke dag vanuit Nijmegen naar Eindhoven reisden was er altijd maar 2/3 minuten overstap tijd in 's-Hertogenbosch, wat een totale reistijd gaf van 45 minuten. Afgelopen september ben ik weer begonnen in Eindhoven, alleen nu heb ik altijd een lange overstap tijd (18 min) of ik moet met de sprinter.
Vanaf medio december gaan de intercity's tussen Utrecht en Eindhoven op ma-do weer om de 10 minuten rijden en dan is er weer een korte overstap.
In het weekend rijden de treinen Utrecht-Eindhoven sinds afgelopen weekend weer om het kwartier omdat de tienminutendienst in het weekend definitief niet meer terugkomt. Daardoor is er weer een korte aansluiting.
Alleen op vrijdag zal het probleem blijven omdat de intentie is dat de tienminutendienst op vrijdag wel ooit nog terugkomt.
Al zal dat geen verbinding zijn met 100en per dag. Met die sjipkaarten kan men heel goed zien hoeveel er van A naar B gaan.
Klopt, de de sprinter uit Nijmegen heeft veel meer overstappers naar Eindhoven.
NOg maar weer ervaringsfeit: lange afstand pendel met trein-zeker als er ook nog een overstap in zit, blijft een verrassingstrajekt-altijd weer.
Klopt ook, ik heb daar jarenlange ervaring mee. Op zich is dat te overzien zolang er hoge frequenties zijn maar nu halfuurdiensten en uurdiensten de norm worden wordt dat toenemend een probleem.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.