Is het technisch dan mogelijk om de Intercity nog steeds niet te laten stoppen te Harderwijk? Zal NS dit vasthouden of denken jullie dat er nieuwe sporen komen aan de Veluwelijn?
Uiterlijk in 2040 moet NS Zwolle en Amersfoort/Utrecht elke 10 minuten verbinden met de trein
Beste antwoord door Tamzin
Die verbinding is in principe ook opgenomen in de concessie, in eerste instantie alleen in de spits en tot Amersfoort maar tussen 2030 en 2033 zou deze trein de hele dag en tot Utrecht (en eventueel verder naar Rotterdam) moeten gaan rijden (formeel is de NS niet verplicht om de trein doorgaand te maken, maar gezien de beschikbare perronruimte in Amersfoort is het aannemelijk dat men dit wel zal doen, anders zou je vanaf beide kanten een kerende trein krijgen die perronruimte inneemt).
Al die eisen voor verdere frequentieverhogingen in de concessie zijn volkomen onhoudbaar gezien de financiële situatie bij NS en gezien de weinige reizigersgroei. Daar gaat helemaal niets van terecht komen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.