Skip to main content

Weet iemand of er een treinverbinding is tussen Kortrijk en Lille? Ik heb er op verschillende websites naar gezocht (o.a. NMBS (Internationaal) en SNCF), maar daar worden geen verbindingen getoond. Iets dat mij vreemd voorkomt aangezien beide plaatsen maar 25 km van elkaar vandaag liggen (weliswaar met een grens ertussen). Alvast dank voor een antwoord.

Bedoelt u Lille Vlaanderen?

https://www.belgiantrain.be/nl/travel-info/current/search-by-train-number?trainNumber=19720&date=2024-12-12 

deze trein rijdt daar naartoe.

Bedankt voor de snelle reactie. Die verbinding bedoel ik inderdaad. Klaarblijkelijk was het probleem dat ik een dag in januari 2025 gebruikte om te zoeken naar de mogelijke verbindingen (aangezien ik voor mijn ouders kaartjes wil regelen als ze volgend jaar een weekendje naar Lille willen doen). In dat geval geeft de website (nog?) geen opties, is mijn indruk (tenzij ik het niet goed zie).

Bedankt voor de snelle reactie. Die verbinding bedoel ik inderdaad. Klaarblijkelijk was het probleem dat ik een dag in januari 2025 gebruikte om te zoeken naar de mogelijke verbindingen (aangezien ik voor mijn ouders kaartjes wil regelen als ze volgend jaar een weekendje naar Lille willen doen). In dat geval geeft de website (nog?) geen opties, is mijn indruk (tenzij ik het niet goed zie).

Dat lijkt mij dan ook, volgens mij zijn hier ook al wat topcis over geweest op dit forum, ik kan ze alleen niet zo snel vinden…

Ik krijg het ook niet voor elkaar, toch wel apart, want over een maand is het toch echt Januari...

De treinen naar Lille Flandres zijn te vinden op belgianrail.be en ook www.bahn.de. Aangezien b-europe.com alleen treinen laat zien waarvoor die website ook een ticket kan verkopen, is er vermoedelijk daar een probleem. De treinen rijden rechtstreeks van Antwerpen naar Lille Flandres (achterste treinstel).

Vraag anders via bv. Facebook chat aan NMBS Internationaal wanneer ze denken dat je kaartjes kunt kopen. Daar reageren ze meestal redelijk snel.

Het lukt mij ook niet. De verbinding zal er volgend jaar nog wel zijn met ongewijzigde tijden, neem ik aan, maar ik zou graag enige tijd van tevoren kaartjes voor mijn ouders kopen, die al wat ouder zijn en zelf tickets kopen bij een automaat wat ingewikkeld vinden (zeker in het buitenland), zodat ze die kaartjes al op zak hebben als ze via Kortrijk reizen. Het is me niet duidelijk hoe ver van tevoren de optie om online een ticket te kopen beschikbaar is, aangezien er nu voor volgend jaar helemaal geen verbindingen getoond worden.

De treinen naar Lille Flandres zijn te vinden op belgianrail.be en ook www.bahn.de. Aangezien b-europe.com alleen treinen laat zien waarvoor die website ook een ticket kan verkopen, is er vermoedelijk daar een probleem. De treinen rijden rechtstreeks van Antwerpen naar Lille Flandres (achterste treinstel).

Vraag anders via bv. Facebook chat aan NMBS Internationaal wanneer ze denken dat je kaartjes kunt kopen. Daar reageren ze meestal redelijk snel.

Bedankt voor de informatie en de tip. Ik gebruik zelf geen Facebook, maar ik zal kijken of ik NMBS Internationaal via andere kanalen (Twitter / Instagram) kan bereiken. Ik heb de vraag inmiddels ook uitgezet op Het Groot Belgisch Treinen Forum. Hopelijk levert dat ook nog wat op

Hou er wel rekening mee dat wanneer je vanuit Nederland komt het niet mogelijk is om een doorgaand ticket te boeken via NS. Dat kan alleen via NMBS.

Het lijkt erop dat de treinen nog niet geladen zijn in het systeem. De nieuwe dienstregeling gaat zondag 15 december in. De treinkaartjes zullen dan wel te koop zijn.

Bedankt voor de aanvulling. Mijn ouders willen gebruikmaken van een Beneluxpas van Interrail en dan eventueel vanuit een bestemming in Vlaanderen ook naar Lille gaan. Het was mijn bedoeling om voor het laatste deel van de reis, vanuit Kortrijk (waar ze wellicht ook willen overnachten) al van tevoren een apart ticket te kopen.

Ik zal na 15 december nog eens checken hoe het dan zit met de kaartjes.

Weet iemand of er een treinverbinding is tussen Kortrijk en Lille? 

Bedoelt u Lille in België of Lille in Frankrijk?

Weet iemand of er een treinverbinding is tussen Kortrijk en Lille? 

Bedoelt u Lille in België of Lille in Frankrijk?

Frankrijk natuurlijk, want hij zegt toch dat er een (lands)grens tussen zit.

Bedankt voor de aanvulling. Mijn ouders willen gebruikmaken van een Beneluxpas van Interrail en dan eventueel vanuit een bestemming in Vlaanderen ook naar Lille gaan. Het was mijn bedoeling om voor het laatste deel van de reis, vanuit Kortrijk (waar ze wellicht ook willen overnachten) al van tevoren een apart ticket te kopen.

Dan kun je een kaartje kopen met "100% korting België”. Dat kost momenteel €2 enkele reis.

Houd er echter rekening mee dat Interrail Benelux niet kan worden gebruikt in het land waar je woont.  Dus als je ouders in Nederland wonen, dan is het niet zo'n handige keuze. Bovendien haal je er de prijs niet snel uit in vergelijking met de normale prijzen.

Wederom dank. Mijn ouders wonen in Maastricht en zullen dus weinig treinkilometers maken in Nederland. Ze willen gebruikmaken van de huidige kortingsactie van Interrail om enkele trips te maken in België (of wellicht een rondreis langs enkele steden - de plannen liggen nog open op dit moment) met mogelijk een uitstapje naar Lille. Ik zal eens nakijken hoe de kortingsprijs van Interrail zich verhoudt tot het kopen van losse reguliere tickets. Maar voor hen betekent zo'n pas ook dat ze niet te maken hoeven hebben met het 'gedoe’ van losse kaartjes kopen (althans zo ervaren zij - mensen op leeftijd zijnde - dat).

Wederom dank. Mijn ouders wonen in Maastricht en zullen dus weinig treinkilometers maken in Nederland. Ze willen gebruikmaken van de huidige kortingsactie van Interrail om enkele trips te maken in België (of wellicht een rondreis langs enkele steden - de plannen liggen nog open op dit moment) met mogelijk een uitstapje naar Lille. Ik zal eens nakijken hoe de kortingsprijs van Interrail zich verhoudt tot het kopen van losse reguliere tickets. Maar voor hen betekent zo'n pas ook dat ze niet te maken hoeven hebben met het 'gedoe’ van losse kaartjes kopen (althans zo ervaren zij - mensen op leeftijd zijnde - dat).

Voor reizen in België zijn interessant:

Seniorenticket:

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/senior-ticket

Weekendticket:

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/weekend-ticket

Standard Multi (voorheen Rail Pass):

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/railpass

Naar Lille zijn er aparte tarieven, maar splitsen in Moeskroen kan ook interessant zijn, zeker voor een dagretour.

Vanaf Maastricht is een enkele reis tot de grens €3,60 (bij bv. een Interrail Benelux), te koop bij NSI en NMBS Internationaal.

Voor reizen in België zijn interessant:

Seniorenticket:

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/senior-ticket

Weekendticket:

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/weekend-ticket

Standard Multi (voorheen Rail Pass):

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/railpass

Naar Lille zijn er aparte tarieven, maar splitsen in Moeskroen kan ook interessant zijn, zeker voor een dagretour.

Vanaf Maastricht is een enkele reis tot de grens €3,60 (bij bv. een Interrail Benelux), te koop bij NSI en NMBS Internationaal.

Fijn, dat zijn nuttige linkjes! Ik ga ze allemaal eens goed bekijken ivm de prijzen e.d.

Reageer