beantwoord

Verschillende vertrektijden op zaterdag Almere Oostvaarders - Schiphol

  • 22 October 2021
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Ik reis voor mijn werk van Almere Oostvaarders naar Schiphol heen en weer, ook in het weekend. 
Hoe kan het dat er verschillende vertrektijden zijn in de ochtend? Soms rijdt er een trein waarbij ik rond 06:50 uur aankom op Schiphol, soms 07:28 uur, morgen (23-10) om 06:58 uur.

Wat is hiervan de reden?

 

mvg

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 October 2021, 23:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dus je bedoelt dat ARRIVal anders is? dat is (airlines weten dat heel goed) toch net wat anders als departures.

Deze lijn wordt geplaagd door zeer langdurige werkzaamheden om hem ooit in de mooie verre toekomst deels 4-sporig te maken en anderszins meer capaciteit te geven. Dat heet SAAL=S´hol-Ams-Almere-Lelyst.

Juist de afgelopen weekends waren er nogal wat werken die noodzaakten dat je deels met die bus moest (reisbus afgehuurd door NS). En dat duurt langer. Op de site van NS kan je -nogal beperkt-of op andere sites zoals rijdendetreinen kan je bekijken welke werken er waar wanneer gepland zijn. Info over de dan geldende tijden komt gewoonlijk pas 10 dagen tevoren op de reisplanner. NS verwacht van al de klanten dat ze elke keer, ook al doen ze dagelijks hetzelfde ritje, op die app/reisplanner kijken hoe NS bedacht had de volgende dag de treintjes te laten rijden.

Op dit forum wemelt het van klachten van S´holwerkers die weer eens hun vaste 6.00 aankomst niet halen-terwijl ik ooit nog half+half heb gevolgd hoe S´hol en NS mooie afspraken maakten om meer mensen in die trein te krijgen dat dat nooit meer zou gebeuren. De lokale bussen van de Connexxion doen dat trouwens wel heel goed. En ooit-toen die Cnx ook nog in Almere reed, was er zelfs een betrouwbare lijnbus heel vroeg vanaf Alm (oor, of al Haven) via snelweg naar S´hol.

Goedenavond Rico87 en welkom bij de NS Community. 
Ik kan zo geen specifieke reden geven waarom hierin verschil zit, dat zal waarschijnlijk met de planning van andere treinen te maken hebben. 

Misschien weet @Jeroen meer over dit specifieke traject?

Als tijden aangepast worden komt dat meestal door werkzaamheden en die hoeven dan niet eens op het traject zelf te zijn.  In dit geval vind ik de volgende werkzaamheden voor komend weekend:

Zaterdag 23 oktober 01:10 t/m maandag 25 oktober 02:00

Door werkzaamheden: tussen Hoofddorp en Amsterdam RAI is de dienstregeling aangepast en tussen Amsterdam RAI en Weesp rijden er bussen.

 

Reageer