Vleuten - Utrecht | NS Community
beantwoord

Vleuten - Utrecht

  • 19 October 2022
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

Goedemorgen,

Ik zie dat de sprinter tussen Vleuten en Utrecht en tussen Vleuten en Woerden vanaf morgen nog maar 2 keer per uur rijdt i.p.v. vier keer per uur. 

Ik kan echter niks terug vinden over een gewijzigde dienstregeling vanaf morgen. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? En of dit structureel gaat zijn.

Groeten Rachel

icon

Beste antwoord door Tamzin 19 October 2022, 10:57

Bekijk origineel

8 reacties

Vanwege personeelstekort wordt de dienstregeling geleidelijk overal steeds verder ingekrompen. Voorlopig is het op dit traject t/m 4 november maar het is niet uit te sluiten dat dit voor langere tijd geldt of zelfs permanent wordt.

Reputatie 7
Badge

Volgens de reisplanner zijn er morgen inderdaad twee treinen per uur.

Jeetje. Dat is balen zeg. Kan je mij vertellen waar ik meer informatie kan vinden? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

Jeetje. Dat is balen zeg. Kan je mij vertellen waar ik meer informatie kan vinden? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

In de praktijk is de reisplanner op dit moment de enige betrouwbare informatiebron. Inkrimpingen worden in de praktijk niet expliciet aangekondigd, wellicht omdat dat natuurlijk geen reclame is. 

Reputatie 7
Badge +1

Jeetje. Dat is balen zeg. Kan je mij vertellen waar ik meer informatie kan vinden? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

In de praktijk is de reisplanner op dit moment de enige betrouwbare informatiebron. Inkrimpingen worden in de praktijk niet expliciet aangekondigd, wellicht omdat dat natuurlijk geen reclame is. 

 

Vanaf 7 november zijn er weer nieuwe inkrimpingen zie hier. https://www.ns.nl/reisinformatie/dienstregeling

Er blijft langzamerhand weinig meer over. Gelukkig zie je uit de cijfers van Translink dat het aantal reizigers t.o.v. 2019 de laatste weken ook weer wat verder begint te dalen.

Overigens zijn er ook nog allerlei andere treinseries met name in Brabant en Zeeland die niet in bovenstaande permanente lijsten staan maar wel al sinds langere tijd op zaterdag om het uur rijden.

Reputatie 6
Badge

Dit is niet het gevolg van personeelstekort, maar van werkzaamheden elders (o.a. om ruimte te maken voor omgeleide goederentreinen). Alles wat wel door personeelstekort komt en van tevoren bekend is, staat op de pagina: Aangepaste dienstregeling l Bekijk wat er voor jou verandert | NS. Wat niet van tevoren bekend is, staat in de reisplanner met ‘trein rijdt niet’.

Reputatie 6
Badge

Overigens zijn er ook nog allerlei andere treinseries met name in Brabant en Zeeland die niet in bovenstaande permanente lijsten staan maar wel al sinds langere tijd op zaterdag om het uur rijden.

Alles staat op de genoemde pagina. Als je het menu uitklapt ‘Welke aanpassingen hadden we al doorgevoerd’, dan zie je bij 'sprinter in het weekend’ o.a. het traject ‘Eindhoven Centraal - Weert’ staan. Kijk je specifiek bij ‘zaterdag 22 oktober’ dan zie je ook de trajecten ‘Vlissingen-Roosendaal’, ‘Lage Zwaluwe-Nijmegen’, ‘s-Hertogenbosch - Deurne’ en ‘Roosendaal-Arnhem’.

Reageer