Skip to main content

Is de verbinding tussen Voorhout Beverwijk echt zo slecht geworden? Na 15 dec. Hoe is dit mogelijk? Kan dit nog teruggedraaid worden?

Is de verbinding tussen Voorhout Beverwijk echt zo slecht geworden?

Ja en nee. Als u in Haarlem in 3 minuten van spoor 1 naar spoor 8 kunt rennen is er een hele snelle aansluiting. Officieel is dat echter te kort en wordt daarom in de planner 33 minuten aangehouden. Als het in 3 minuten niet lukt kunt u ook geen geld terug aanvragen wegens vertraging.

 

Hoe is dit mogelijk?

Omdat de dienstregling op de HSL en op de lijn Rotterdam-Den Haag-Schiphol/Haarlem veranderd moet worden (i.v.m. de verbouwing van Amsterdam Centraal) verschuiven noodgedwongen alle tijden, ook die van de sprinters Leiden-Haarlem.

 

Kan dit nog teruggedraaid worden?

Nee. Hooguit kunt u misschien met veel anderen klagen en wordt dan de overstap als dat mogelijk is misschien 4 minuten. Dat zal ook afhangen van het aantal overstappers.


Is de verbinding tussen Voorhout Beverwijk echt zo slecht geworden?

Ja en nee. Als u in Haarlem in 3 minuten van spoor 1 naar spoor 8 kunt rennen is er een hele snelle aansluiting. Officieel is dat echter te kort en wordt daarom in de planner 33 minuten aangehouden. Als het in 3 minuten niet lukt kunt u ook geen geld terug aanvragen wegens vertraging.

 

3 minuten van spoor 1 naar spoor 8 in Haarlem is echt wel mogelijk. Wordt even doorlopen en natuurlijk vooraan in de trein plaatsnemen zodat je al bij de reizigerstunnel bent. Alleen bij vertragingen wordt dat natuurlijk wel een probleem. Ik denk overigens dat er op dit traject maar zeer weinig reizigers zijn. Beverwijk-Leiden v.v. is een stuk drukker denk ik. 

Zag wel dat in de spits er weer intercity's rijden tussen Alkmaar en Haarlem dat is een hele verbetering.


 

 

3 minuten van spoor 1 naar spoor 8 in Haarlem is echt wel mogelijk. Wordt even doorlopen en natuurlijk vooraan in de trein plaatsnemen zodat je al bij de reizigerstunnel bent. 

Terug is het overigens 2 minuten maar dan is het ook maar heel kort rennen van spoor 3 naar spoor 1.

 

Ik denk overigens dat er op dit traject maar zeer weinig reizigers zijn. Beverwijk-Leiden v.v. is een stuk drukker denk ik. 

Omdat de intercity van/naar Leiden wel.aansluit gaat het alleen om Hillegom en Voorhout.


Kan het aankomst- en vertrekspoor van deze trein wijzigen van 1 naar 4 zoals het nu al vaak is? Dan is 3 min haalbaar. 


 

 

3 minuten van spoor 1 naar spoor 8 in Haarlem is echt wel mogelijk. Wordt even doorlopen en natuurlijk vooraan in de trein plaatsnemen zodat je al bij de reizigerstunnel bent. 

Terug is het overigens 2 minuten maar dan is het ook maar heel kort rennen van spoor 3 naar spoor 1.

 

Ik denk overigens dat er op dit traject maar zeer weinig reizigers zijn. Beverwijk-Leiden v.v. is een stuk drukker denk ik. 

Omdat de intercity van/naar Leiden wel.aansluit gaat het alleen om Hillegom en Voorhout.

Ook hier geldt als vertrekspoor wijzigt van 1 naar 4, zelfde perron, dan is dit haalbaar. 


Dit kan niet zo maar aangepast worden, want dan veranderd er weer van alles in de rest van de dienstregeling. Als er genoeg mensen over klagen veranderd er misschien iets, maar de dienstregeling staat eigenlijk al vast en grote veranderingen zoals deze zullen niet zo snel voorkomen.

 

Ja, het veranderen van een perron is een grote verandering.


Het is zoals het is. Wellicht kijken ze er na als ze massaal klachten ontvangen. Maar dan nog zal een wijziging niet op korte termijn volgen. Of helemaal niet.


Het is zoals het is. Wellicht kijken ze er na als ze massaal klachten ontvangen. Maar dan nog zal een wijziging niet op korte termijn volgen. Of helemaal niet.

Dit is een verbinding die niet veel gebruikt wordt. Misschien nu nog door wat Tata medewerkers maar hoe dat op termijn gaat lopen is zeer ongewis. Er gaan echt niet massaal klachten over komen. Dus de kans is wat mij betreft nihil dat dit aangepast gaat worden.

 

Is voor TS misschien een zure constatering maar wel realistisch denk ik.

 

 

 

 


Kan het aankomst- en vertrekspoor van deze trein wijzigen van 1 naar 4 zoals het nu al vaak is? Dan is 3 min haalbaar. 

Nee, dat zal niet gebeuren. Het is puzzelen in Haarlem, de sprinter laten keren op spoor 1 lijkt me sowieso al een noodgreep.


Kan het aankomst- en vertrekspoor van deze trein wijzigen van 1 naar 4 zoals het nu al vaak is? Dan is 3 min haalbaar. 

Nee, dat zal niet gebeuren. Het is puzzelen in Haarlem, de sprinter laten keren op spoor 1 lijkt me sowieso al een noodgreep.

Spoor 1 wordt al een tijdje gebruikt als keerstation op Haarlem. Dat is mij de afgelopen jaren al opgevallen. Spoor 4 en 5 worden nauwelijks meer gebruikt. Misschien ook omdat ze relatief kort zijn.


Nu rijden 1 op de 3 treinen op perron 4 uit Leiden en 6 uit A’dam. Het kan dus. Maak dat de standaard zodat een overstap mogelijk is. Lijkt mij het minste wat de ns kan doen. 


Dacht dat spoor 1 op Haarlem zo min mogelijk gebruikt werd omdat je dan door poortjes moet met mogelijk extra kosten (dus alleen bij verstoringen/werkzaamheden) ❓


Dat is in Hilversum. In Haarlem zijn alle perrons alleen bereikbaar via een van de twee reizigerstunnels die allebei binnen de poortjes liggen.


Kan het aankomst- en vertrekspoor van deze trein wijzigen van 1 naar 4 zoals het nu al vaak is? Dan is 3 min haalbaar. 

Nee, dat zal niet gebeuren. Het is puzzelen in Haarlem, de sprinter laten keren op spoor 1 lijkt me sowieso al een noodgreep.

Spoor 1 wordt al een tijdje gebruikt als keerstation op Haarlem. Dat is mij de afgelopen jaren al opgevallen. Spoor 4 en 5 worden nauwelijks meer gebruikt. Misschien ook omdat ze relatief kort zijn.

Waarschijnlijk zit de binnenkomende / vertrekkende 6300 (sprinter Leiden - Haarlem) andere treinbewegingen in de weg bij vertrek danwel aankomst op spoor 4/5. Er zijn ook niet zoveel startende treinen meer in Haarlem waardoor 2 kopsporen eigenlijk een beetje overkill is. 

In de zomermaanden maken er nog wel eens strandsprinters gebruik van deze spoortjes.


Dacht dat spoor 1 op Haarlem zo min mogelijk gebruikt werd omdat je dan door poortjes moet met mogelijk extra kosten (dus alleen bij verstoringen/werkzaamheden) ❓

Nee dat is inderdaad Hilversum en niet Haarlem.


Dacht dat spoor 1 op Haarlem zo min mogelijk gebruikt werd omdat je dan door poortjes moet met mogelijk extra kosten (dus alleen bij verstoringen/werkzaamheden) ❓

Nee dat is inderdaad Hilversum en niet Haarlem.

I stand corrected 😂


Reageer