Hij moest betalen 60% van 29,40 is 17,64.
Geen 16,50, zoals @Robert B zegt.
@Pieter van Ieperen een NS reis met 40% korting van Enschede naar Eindhoven kost € 16,50 (via Alemelo, normaal reis je met Blauwnet via Zutpen en dat is iets duurder zelfs).
Dus wat zegt @Robert B verkeerd?
Maar goed, het is opgelost. Waar heb ik een rekenfout gemaakt, ooit
Als ik mis-reken geef ik dat toe.
Hij moest betalen 60% van 29,40 is 17,64.
Nee dus, want hij kwam vauit Enschede.. dus langeafstandskorting en zo
Zie gewoon https://www.ns.nl/binaries/_ht_1704966727326/content/assets/ns-nl/tarieven/2024/consumenten/ns-tarievenlijst-consumenten-2024.pdf en dan het verschil tussen de 176 TE van Enschede naar Eindhoven voor de hele reis, en de al afgetikte 35 TE voor naar Rijssen met een NS bus.
Lezen en rekenen, je betaalt alleen maar ‘bij voor de rest’ als je al een deel betaald hebt voorafgaand aan een overstap (€ 4,68 voor daltarief Enschede - Rijssen) en hoe lang ik daar over gedaan heb is ook nog wel een dingetje. Dus https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html want die bus duurde veel te lang!
Logisch toch? Nou ja, ga er maar vanuit dat ‘wat Robert hier zegt’ ongeveer wel klopt @Pieter van Ieperen.
Maar die 176 TE is wanneer je met Blauwnet reist. Als je alleen met NS reist, dan is het een wat langere reis met meer TE. Met in/uitchecken in Rijssen is het 35 TE voor Enschede - Rijssen en 165 TE voor Rijssen - Eindhoven. Dat is totaal 200 TE en dus het maximum. Daarom is een e-ticket Enschede - Eindhoven met alleen NS ook €29,40. En 200 TE met 40% is €17,64.
Maar die 176 TE is wanneer je met Blauwnet reist. Als je alleen met NS reist, dan is het een wat langere reis met meer TE. Met in/uitchecken in Rijssen is het 35 TE voor Enschede - Rijssen en 165 TE voor Rijssen - Eindhoven. Dat is totaal 200 TE en dus het maximum. Daarom is een e-ticket Enschede - Eindhoven met alleen NS ook €29,40. En 200 TE met 40% is €17,64.
Ik had Enschede - Rijssen en Rijssen - Eindhoven bij elkaar opgeteld (dus via Almelo en dat mag/moet soms) in plaats van Zutphen
Maar goed, het overstapprobleem van TS is opgelost, er zat een oud VDU in de weg dus.