Waar blijft de voor de dienstregeling 2025 geactualiseerde versie van de spoorkaart van NL? Ik bedoel de (vier) schematische kaartjes van NL waarop de treinenloop is weergegeven. Die spoorkaart is het enige (betrouwbare) hulpmiddel om snel een totaaloverzicht van de treinverbindingen te krijgen. Op de NS-site is nog steeds enkel de versie 2024 te downloaden. Die voor 2025 had toch al lang beschikbaar kunnen zijn? Vroeger was het nieuwe spoorboekje toch al ook ruim voor de ingangsdatum verkrijgbaar?! Hoe zit dat? (Niet verwijzen naar het spoorboekje van Rover of websites van hobbyisten, graag:-)
Gewoon even geduld hebben. Vorig jaar stond die eind december op de website.
Ik denk dat deze snel komt. Het jaarlijkse advies even geduld hebben van Momo geldt ook voor dit jaar.
Mag ik daar dan toch het haarlijkse advies volgende keer eerder beginnen aan toevoegen,
Dat ben ik het volkomen met je eens. Ik zal je suggestie doorzetten. Hopelijk lukt dat voor de volgende nieuwe dienstregeling.
Vorig jaar zat er al verbetering tov het jaar ervoor. De spoorkaart van 2023 was volgens het nieuwsbericht vanaf half februari te downloaden, die van 2024 vanaf 27 december. Eens kijken of de positieve lijn zich dit jaar voortzet en wie weet lukt het volgend jaar om hem vanaf de start van de nieuwsregeling online te hebben. Dan hoef ik niet nog een jaar het advies te geven om even geduld te hebben, ik val zo wel een beetje in herhaling.
De vraag ging uiteraard over de officiële spoorkaart, niet over je eigen vage hobbykaart die je hier elk jaar komt promoten. De officiële kaart is er overigens ook al want ik heb hem op meerdere plekken voorbij zien komen, maar de NS webmaster die de kaart moet uploaden is zeker al met vakantie.
Vertel de mensen er dan ook meteen bij waar ze 'm al kunnen vinden. Hieronder bijvoorbeeld (even omlaag scrollen):
https://dienstregeling.stackstorage.com/s/VY5M0anaktxP7rN/en/files/96754
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.