Als frequent passagier op het traject Rotterdam Centraal - Amsterdam valt het mij op dat in het weekend na het rijden van de laatste intercity direct, de trein erg vol zit. Het aantal passagiers dat uitstapt op de tussenliggende stations lijkt gering. Waarom rijdt er niet ieder uur een direct tussen beide steden? Dit scheelt 's nachts een half uur reistijd en lijkt mij geen gekke optie om de grootste steden van het land te verbinden.
Waarom dit er nu niet is kan ik je helaas niet zeggen, maar ik heb wel je interesse hiervoor doorgezet voor je!
De HSL is 's nachts dicht vanwege het onderhoudsrooster.
Sowieso is het apart dat er na 21.52 nog maar 1 ICD van Schiphol naar Rotterdam gaat, namelijk na 60 minuten wachten om 22.52. Terwijl eerst de laatste ICD in ieder geval een half uur later ging, wat ook al aan de vroege kant was.
Als het onderhoudsrooster het punt is, zou Prorail/Infraspeed/NS zich moeten afvragen of onderhoud 7 nachten per week echt nodig is. Ook in de nieuwe dienstregeling waarin het meest storingsgevoelige stuk spoor van NL een prominentere rol krijgt toebedeeld, gaat de laatste ICD vanaf Schiphol naar Rotterdam rond 23.20. Gelukkig in de nieuwe situatie na 22.00 wel frequenter dan nu.
Een nachttrein zal het niet zo snel worden denk ik, maar nog een half uur erbij en in het weekend misschien nog een uur later een trein zou geen overbodige luxe zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.