Waarom verdwijnt de rechtstreekse intercity tussen Groningen/Leeuwarden en Rotterdam CS in de nieuwe dienstregeling. Dit is uiteraard een grote verslechtering omdat nu mensen moeten overstappen in Utrecht of Gouda. Waarom dingen slechter maken als je meer treinen beschikbaar hebt?
Probleem is het overvolle baanvak Schiphol-Weesp-Almere oostvaarders. Als ik noodgedwongen moet omreizen, ontstaat daar de vertraging. 1 trein te laat, alle treinen te laat.
Dan vooral Weesp - Almere Oostvaarders. Die afgezien van Almere Centrum en Almere Oostvaarders tweesporig is. En dan ook een hoge frequentie heeft. Je krijgt al snel dat de IC achter de Sprinter moet rijden totdat ze bij Almere Oostvaarders richting Lelystad er eindelijk langs kunnen.
Tussen Weesp - Schiphol zijn op de grootste deel meer dan 2 sporen. Maar de frequentie is wel zeer hoog.
Weesp - Schiphol is effectief ook gewoon tweesporig want de andere sporen worden gebruikt voor andere lijnen. Vanaf de nieuwe dienstregeling worden de binnensporen in de Schipholtunnel in principe alleen voor de sprinters vanaf Sloterdijk. Bij Amsterdam Zuid heb je 2 sporen van/naar Weesp en 2 sporen van/naar Utrecht, direct na Amsterdam Zuid richting Schiphol gaan deze treinen ritsen op 2 sporen om zo de Airportsprinter ruimte te geven. Dus na Weesp is Hoofddorp in principe de volgende mogelijkheid om sprinters in te halen, tenzij er een creatieve treindienstleider dienst heeft.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.