Skip to main content
Antwoord

2 X Meereisretour

• April 20, 2025
  • 4 reacties
  • 627 Bekeken

Hallo, ik heb een vraag, mijn echtgenote en ik zijn op een dag na alle twee jarig, nu hebben wij van NS 2 codes gekregen voor een Meereisretour.

Omdat ik niet moeilijk met de trein kan reizen, wil mijn echtgenote met 2 kleinkinderen er op uit met de trein.

Kan dit met de twee Meereisretour kaarten? Of moet ik er dan ook bij zijn?

Met vriendelijke groet

Jan

Beste antwoord door Momo

Een Meereisretour is geldig wanneer er met iemand meegereisd wordt die een NS abonnement heeft. Als de echtgenote een NS abonnement heeft (waarschijnlijk wel want heeft ook de verjaardagsmail met de code ontvangen) dan mag het. Ik zie bij de voorwaarden niet staan hoeveel reizigers met een Meereisretour een abonnementhouder mag meenemen. Volgens mij stond daar in het verleden of bij een andere actie (Wintercity, Weg=weg weken) bij dat dat maximaal 3 reizigers was, maar bij de (huidige) verjaardagsmail staat daar niets over vermeld.

Bedenk wel dat kinderen sowieso al voordeliger reizen. Voor kinderen t/m 11 jaar kan een Railrunner gekocht worden voor €2,50 of ze kunnen reizen met Kids Vrij, jongeren van 12 t/m 18 jaar kunnen reizen met een Jongerendagkaart voor €8,50 (maar dan alleen met NS treinen, geen andere treinvervoerders). Een meereisretour kost €8,95 en is dus (iets) duurder. 

4 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • April 20, 2025

De kleinkinderen wel maar uw echtgenote niet. Bedenk dat een meereis retour altijd in combinatie met een ander geldig kaartje is. Niemand kan met een meereisretour samenreizen met een ander meereisretour. Als uw twee kleinkinderen heeft die jonger zijn dan 12, kunt u voor allebei een Railrunner kopen voor €2,50 per kind. Dit kan op het station. De combinatie met edit: uw abonnement, samen met een meereisretour en twee Railrunners, kan wel.

NS heeft soms verschillende voorwaarden, kijk wel even wat de voorwaarden van uw meereisretour zijn. In principe is er bij een NS-abonnement of kaartje één meereisretour mogelijk, dit in tegenstelling tot de samenreiskorting waar u mogelijk aan denkt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 20, 2025

Voor kinderen 4-11 jaar kost een Railrunner € 2,50 via https://www.ns.nl/kaartjes/railrunner (uitprinten of in de NS app zetten).

Bij een kaartautomaat kost het € 1,50 extra (eenmalig chipkaartje), tenzij je een ov-chipkaart hebt waar je het op kunt laden.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • April 20, 2025

Een Meereisretour is geldig wanneer er met iemand meegereisd wordt die een NS abonnement heeft. Als de echtgenote een NS abonnement heeft (waarschijnlijk wel want heeft ook de verjaardagsmail met de code ontvangen) dan mag het. Ik zie bij de voorwaarden niet staan hoeveel reizigers met een Meereisretour een abonnementhouder mag meenemen. Volgens mij stond daar in het verleden of bij een andere actie (Wintercity, Weg=weg weken) bij dat dat maximaal 3 reizigers was, maar bij de (huidige) verjaardagsmail staat daar niets over vermeld.

Bedenk wel dat kinderen sowieso al voordeliger reizen. Voor kinderen t/m 11 jaar kan een Railrunner gekocht worden voor €2,50 of ze kunnen reizen met Kids Vrij, jongeren van 12 t/m 18 jaar kunnen reizen met een Jongerendagkaart voor €8,50 (maar dan alleen met NS treinen, geen andere treinvervoerders). Een meereisretour kost €8,95 en is dus (iets) duurder. 

• Auteur
  • Intercity
  • April 21, 2025

@ Momo, ik had de voorwaarden ook gelezen, en dacht dat dit ook kon.

De kinderen zijn ouder dan 11 jaar, en ja mijn echtgenote heeft een abonnement.

Bedankt voor het meedenken

Gr. Jan