Skip to main content

E-ticket versturen

• May 23, 2025
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

ik heb net een tickt gekocht voor mijn ouders op afstand, maar ik kan die ´niet zien als pdf, zodat ik hun kan sturen via Whatsapp, mijn ouders zijn oud en kunnen niet op de machine kopen en in Weert heb je geen balie of hulp

2 reacties

• Reisleider**
  • May 24, 2025

Hoi ​@Oumou,

Eerst even een vraagje: bedoelt u in de titel met "pff” toevallig "PDF"? Zoja, dan kan een moderator dat misschien aanpassen (voor de vindbaarheid).

Het klopt, dat u een e-ticket niet meer kunt zien als PDF. Het zit ook niet in de bevestigingsmail. Het is de bedoeling dat een e-ticket wordt geladen in de NS-app of wordt afgedrukt. 

Nu begrijp ik dat uw ouders niet bij u in de buurt wonen. U heeft voor hun e-tickets aangeschaft. Als het goed is heeft u daarvan een bevestigingsmail ontvangen met als onderwerp “Je bestelling staat klaar". 

Hebben uw ouders een pc met printer en hebben ze ook een mailadres dan zou u de volgende stappen kunnen doorlopen:

• stuur de bevestigingsmail door naar uw ouders via mail
  • uw ouders openen die mail op hun computer (waar een printer aan hangt)
  • ze klikken in de mail op de blauwe balk met de tekst “Ga naar Mijn kaartjes”
  • een scherm die er ongeveer uitziet als in onderstaande afbeelding volgt:
  • Alleen als er een printer aan de computer hangt is de knop “Printen” zichtbaar, anders alleen de blauwe knop met de tekst “Laad in NS-app".

• Met een klik op de knop met de tekst “Printen” kan het document afgedrukt worden.

Zoals u in bovengenoemde afbeelding bij “Let op!” kunt lezen, is een pdf op een telefoon geen geldig vervoersbewijs. Geladen in de NS-app of afgedrukt is het wel een geldig vervoersbewijs.

Ik hoop dat dit voor u en uw ouders een werkbare oplossing is. Mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust en wens uw ouders vooral een goede reis.

• May 24, 2025

Opent u de mail in een smartphone of tablet ?

Dan is er in de browser (bij androidtelefoons, bij pple weet ik niet zeker) de optie een keuze 'desktopweergave'. Dan verschijnt de printkop weer en dan kunt u ze printen als pdf en doorsturen.

Als u deze in een normale pc opent dan verschijnt de printkop altijd.

Maar let wel. Een pdf is geen geldig vervoersbewijs !