Skip to main content
Antwoord

Website onthoudt geen datum op iphone

  • April 30, 2025
  • 14 reacties
  • 143 Bekeken

Goededag forumleden,

 

Als ik op mijn iphone een datum in de toekomst selecteer en vervolgens een e-ticket wil bestellen, verschijnt er een nieuw scherm waarbij de datum weer is aangepast naar vandaag.

Hierdoor heb ik gisteravond 23.30 uur een kaartje gekocht voor dezelfde dag in plaats van vandaag.

Omdat het een e-ticket betreft ben ik €40,- kwijt, maar voelt het niet helemaal goed omdat de website een bug heeft.

Klantenservice gaf telefonisch aan dat er geen fouten zijn in de website, maar als ik het nu weer probeer zie ik hetzelfde probleem terugkomen.

Dit lijkt mij de beste manier om het onder de aandacht te brengen. En als er andere manieren zijn om mijn geld retour te krijgen dan verneem ik het graag :)

 

Beste antwoord door rvdborgt

Maak een filmpje en bewaar dat om het probleem aan te tonen. Daarmee kun je bv. naar het Klachtenloket OV gaan.

Je bent overigens niet de eerste die in zo'n geval een kaartje voor de verkeerde datum heeft gekocht, maar tot nu toe kon niemand daarvoor een oorzaak vinden.

14 reacties

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Maak een filmpje en bewaar dat om het probleem aan te tonen. Daarmee kun je bv. naar het Klachtenloket OV gaan.

Je bent overigens niet de eerste die in zo'n geval een kaartje voor de verkeerde datum heeft gekocht, maar tot nu toe kon niemand daarvoor een oorzaak vinden.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 30, 2025

Je kon de datum ook niet achteraf aanpassen?

Soms gebeurt dit als je eerst een reis hebt geselecteerd op vandaag en daarna bij het bestellen voor een andere datum kiest.


  • Auteur
  • Intercity
  • May 1, 2025

Maak een filmpje en bewaar dat om het probleem aan te tonen. Daarmee kun je bv. naar het Klachtenloket OV gaan.

Je bent overigens niet de eerste die in zo'n geval een kaartje voor de verkeerde datum heeft gekocht, maar tot nu toe kon niemand daarvoor een oorzaak vinden.

Dank voor de tip, ik heb een filmpje gemaakt en zal melding doen bij klachtenloket OV. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat meer mensen hier last van zouden hebben. Maar de zoekfunctie gaf geen vergelijkbare meldingen.


  • Auteur
  • Intercity
  • May 1, 2025

Je kon de datum ook niet achteraf aanpassen?

Soms gebeurt dit als je eerst een reis hebt geselecteerd op vandaag en daarna bij het bestellen voor een andere datum kiest.

Aanpassen is mogelijk, maar dat verwacht je niet. Datum voor morgen selecteren in het hoofdscherm, vervolgens bestellen (nieuw scherm), dan is de datum aangepast naar vandaag en klik je op bestellen en afrekenen. Je moet dus voor een tweede keer de datum voor morgen selecteren. Misschien dat ik het filmpje hier kan delen.


Forum|alt.badge.img+1

Je kon de datum ook niet achteraf aanpassen?

Soms gebeurt dit als je eerst een reis hebt geselecteerd op vandaag en daarna bij het bestellen voor een andere datum kiest.

Aanpassen is mogelijk, maar dat verwacht je niet. Datum voor morgen selecteren in het hoofdscherm, vervolgens bestellen (nieuw scherm), dan is de datum aangepast naar vandaag en klik je op bestellen en afrekenen. Je moet dus voor een tweede keer de datum voor morgen selecteren. Misschien dat ik het filmpje hier kan delen.

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet dat mensen een e-ticket een dag van te voren gaan kopen. Je weet dat je geen geld terug krijgt op het moment dat je de reis niet kan maken en dan toch aanschaffen? Je kan tegenwoordig ook met je bankpas inchecken. Waarom nog steeds met e-tickets? NS schaft het niet af volgens mij omdat er gewoon een verdienmodel aan vastzit, 


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 1, 2025

Je kon de datum ook niet achteraf aanpassen?

Soms gebeurt dit als je eerst een reis hebt geselecteerd op vandaag en daarna bij het bestellen voor een andere datum kiest.

Aanpassen is mogelijk, maar dat verwacht je niet. Datum voor morgen selecteren in het hoofdscherm, vervolgens bestellen (nieuw scherm), dan is de datum aangepast naar vandaag en klik je op bestellen en afrekenen. Je moet dus voor een tweede keer de datum voor morgen selecteren. Misschien dat ik het filmpje hier kan delen.

Van dat verspringen van de datum heb ik eerder gelezen, maar dat had dacht ik met bestellen vanuit het buitenland te maken. Heb je voor het betalen de ingevulde gegevens dan niet gecontroleerd?


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 1, 2025

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet dat mensen een e-ticket een dag van te voren gaan kopen. Je weet dat je geen geld terug krijgt op het moment dat je de reis niet kan maken en dan toch aanschaffen? Je kan tegenwoordig ook met je bankpas inchecken. Waarom nog steeds met e-tickets? NS schaft het niet af volgens mij omdat er gewoon een verdienmodel aan vastzit, 

Omdat je met E-tickets met korting kan reizen?


Forum|alt.badge.img+1

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet dat mensen een e-ticket een dag van te voren gaan kopen. Je weet dat je geen geld terug krijgt op het moment dat je de reis niet kan maken en dan toch aanschaffen? Je kan tegenwoordig ook met je bankpas inchecken. Waarom nog steeds met e-tickets? NS schaft het niet af volgens mij omdat er gewoon een verdienmodel aan vastzit, 

Omdat je met E-tickets met korting kan reizen?

Welke korting?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 1, 2025

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet dat mensen een e-ticket een dag van te voren gaan kopen. Je weet dat je geen geld terug krijgt op het moment dat je de reis niet kan maken en dan toch aanschaffen? Je kan tegenwoordig ook met je bankpas inchecken. Waarom nog steeds met e-tickets? NS schaft het niet af volgens mij omdat er gewoon een verdienmodel aan vastzit, 

Omdat je met E-tickets met korting kan reizen?

Welke korting?

Samenreiskorting, meereiskaartjes.

Daarnaast zijn jongerenkaartjes alleen als e-ticket te koop.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 1, 2025

Samenreiskorting, meereiskaartjes.

Daarnaast zijn jongerenkaartjes alleen als e-ticket te koop.

En vergeet niet de PrijsTijd Deals.


  • Auteur
  • Intercity
  • May 2, 2025

Je kon de datum ook niet achteraf aanpassen?

Soms gebeurt dit als je eerst een reis hebt geselecteerd op vandaag en daarna bij het bestellen voor een andere datum kiest.

Aanpassen is mogelijk, maar dat verwacht je niet. Datum voor morgen selecteren in het hoofdscherm, vervolgens bestellen (nieuw scherm), dan is de datum aangepast naar vandaag en klik je op bestellen en afrekenen. Je moet dus voor een tweede keer de datum voor morgen selecteren. Misschien dat ik het filmpje hier kan delen.

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet dat mensen een e-ticket een dag van te voren gaan kopen. Je weet dat je geen geld terug krijgt op het moment dat je de reis niet kan maken en dan toch aanschaffen? Je kan tegenwoordig ook met je bankpas inchecken. Waarom nog steeds met e-tickets? NS schaft het niet af volgens mij omdat er gewoon een verdienmodel aan vastzit, 

Omdat deze ticket voor mijn 14 jarige zoon was, die 1 dag stage moest lopen. Dan wil je dingen vooraf geregeld hebben. Inchecken met bankpas is nog niet ingesteld, maar dan kan je niet met korting reizen.


  • Auteur
  • Intercity
  • May 2, 2025

Je kon de datum ook niet achteraf aanpassen?

Soms gebeurt dit als je eerst een reis hebt geselecteerd op vandaag en daarna bij het bestellen voor een andere datum kiest.

Aanpassen is mogelijk, maar dat verwacht je niet. Datum voor morgen selecteren in het hoofdscherm, vervolgens bestellen (nieuw scherm), dan is de datum aangepast naar vandaag en klik je op bestellen en afrekenen. Je moet dus voor een tweede keer de datum voor morgen selecteren. Misschien dat ik het filmpje hier kan delen.

Van dat verspringen van de datum heb ik eerder gelezen, maar dat had dacht ik met bestellen vanuit het buitenland te maken. Heb je voor het betalen de ingevulde gegevens dan niet gecontroleerd?

Blijkbaar niet goed genoeg, wat ik de tweede keer wel heb gedaan, en zo achter de de bug ben gekomen


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 2, 2025

@Speykie Kon de klantenservice jou nog tegemoet komen? Normaal gesproken krijg je niets als het ticket al gedownload is.


  • Auteur
  • Intercity
  • May 6, 2025

@Speykie Kon de klantenservice jou nog tegemoet komen? Normaal gesproken krijg je niets als het ticket al gedownload is.

Helaas niet, deze werd meteen afgewezen. Ze hadden ook geen begrip voor de situatie omdat de website bij hun geen gebreken vertoond (blijkbaar alleen bij iphone gebruikers).