Abonnement opgezegd door NS "Het systeem kan niet anders"

  • 27 February 2023
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Rekeningrijden begin er niet aan elke menselijkheid is ver te zoeken. In januarie op mijn kaart onverklaarbaar een negatief saldo van enkele euros. Onverklaarbaar want ik reis op rekening. Wel heb ik heb de kaart opgewaardeerd maar zoals mij nadien is uitgelegd werkt dat niet zo als je op rekening rijdt dan krijgt je een factuur. Ipv opgelost door opwaarderen kreeg ik dus een herinnering. Vervolgens is de €4,15  opnieuw betaald echter dit is op een andere factuur afgeboekt en dus ontvang ik een derde en "laatste “herinnering waarbij gemeld dat het bedrag binnen 5 dagen op hun rekening moet staan. Ik ben de moeilijkste niet ik heb ook deze keer weer betaald. Bij iedereen aan wie je betaald staat het geld direct op de rekening zo niet bij de NS. Vertraging is zo onderdeel van het "bedrijfssysteem” dat heeft ook invloed op binnenkomende betalingen. 

Allemaal tot daar aan toe ware het niet dat ze nu melden dat men per morgen mijn abonnement afbreekt vanwege die paar openstaande euros die nu feitelijk drie keer voldaan zijn. Het abonnement  is steeds keurig op tijd geind maar vanaf morgen niet meer bruikbaar en betaald geld wordt niet geretourneerd. 

Een paar treinen later zal de NS tot de conclusie komen dat zelfs die spook € 4,15 op tijd betaald was. Hoera!!!!  Dat ik zelf al drie keer betaald heb daar ben ik bij mijn NS vrienden nog niet eens over begonnen dat gaat daar niemand snappen.

Nu zou je zeggen 1 telefoontje vandaag nog en het is opgelost maar nee das helaas niet hoe het werkt. Drie telefonische gesprekken en zes begripvolle chats verder heb ik wel begrepen dat iedereen erg met me meedenkt maar niemand deze sof nog kan voorkomen daarvoor is minimaal 3 dagen nodig en die tijd heeft u niet meer. De trein die rijdt en staat niet zomaar stil. NS doe hier eens iets aan. 

Het gaat hier om een vaste klant die jaarlijks voor honderden euros bij de NS besteedt. Klantenbinding top!!!!!

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je bij NS hiermee niet verder komt (en je hebt zo te zien al behoorlijk je best gedaan), dan lijkt het me een goed idee om contact op te nemen met het Klachtenloket Openbaar Vervoer:

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

Badge +3

€ 4,15 was de prijs voor een OV-fiets in 2022.

Negatief saldo kan ontstaan door reizen met watertaxi, veerpontjes, nachtbussen, buurtbusjes waar geen NS Flex ondersteund wordt. Meestal zijn dat vervoermiddelen waarvoor je een vaste prijs betaalt en dus niet uit hoeft te checken.

Reputatie 7
Badge +3

En een negatief saldo wordt nooit gefactureerd, dat staat los van elkaar. Je kunt tot in eeuwigheid met een negatief saldo op rekening blijven reizen.

Badge +3

En een negatief saldo wordt nooit gefactureerd, dat staat los van elkaar. Je kunt tot in eeuwigheid met een negatief saldo op rekening blijven reizen.

Het schijnt dat bij sommige (btm?) vervoerders toch eerst het saldo gecheckt wordt voordat NS Flex aangesproken wordt, en je dus een melding over onvoldoende saldo krijgt. 

Vul het aan tot 0 en alles werkt weer. Soms wil men dat ook wel bij een balie voor je regelen.

Voor Flex weet ik het niet, maar bij de oude abonnementen was dat idd wel de situatie. NS accepteert een geldig abonnement ook met negatief saldo, Arriva o.a. weigerde.

Reageer