Skip to main content

Abonnement.  Hallo, op 24 juli heb ik een abonnement gekocht.  Vanaf vandaag is mijn OV-chipkaart actief, maar ik heb deze nog steeds niet thuis ontvangen.  Wat in deze situatie?  De kaart is vanaf vandaag geldig en ik kan niet reizen.

Neem telefonisch (dat schijnt momenteel sneller te zijn dan via chat of social media) contact op met NS klantenservice. Zij kunnen kijken waarom de kaart er nog niet is en afspraken maken hoe ze de kosten van de reizen die je met dit abonnement wilt maken kunnen compenseren.


Voor de korte termijn (als je kaart bijv. dinsdag pas in de bus valt) kan je terecht op https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Maar neem zeker contact op, voor het geval het langer mocht duren of er iets misgegaan is.

Kans is groot dat men je naar TLS/OV-chipkaart verwijst, die de kaarten produceren en (per PostNL of Sandd briefpost, zonder Track&Trace) verzenden.


Reageer