Woensdagavond 26/2/25 in de trein van Zwolle naar Hoogeveen: er lopen 3 jonge mannen met Hoodies heen en weer in de trein. Als de conducteur bij ze op het balkon komt en vervoersbewijs vraagt, schudden ze nee. Het gesprek verloopt moeizaam, uiteindelijk vraagt de conducteur om ID, ook geen reactie. De conducteur zegt dat dat hij dan de politie moet bellen. De trein komt aan in Hoogeveen, de conducteur doet maar 1 deur open. Opeens rennen alle drie de jongens naar de deur, de conducteur probeert ze tegen te houden maar wordt zelf in de houdgreep genomen en min of meer op de grond gegooid.de politie is vlakbij, rent achter ze aan. Even later als we het parkeerterrein afrijden zie ik dat de jongens zijn aangehouden. Groot compliment aan de conducteur die zich niet bang toonde voor deze zwartrijders.
beantwoord
compliment aan conducteur
Beste antwoord door Floor NS
Hi SophieAB! Welkom bij de NS Community.
Ik zet graag jouw bericht door naar de betreffende conducteur. Weet je nog hoe laat de trein ongeveer vertrok uit Zwolle? Of misschien hoe laat dit incident zich voordeed?
Om de vraag van Pieter van Ieperen te beantwoorden: ja, een conducteur mag je om een identiteitsbewijs vragen en mag je een bekeuring geven. Hier lees je meer over de identificatieplicht.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.