Skip to main content

compliment aan de conducteur Zutphen Deventer

• April 20, 2025
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

Cherry

Een compliment aan de leuke sociale conducteur (tatoeages)( tussen Zutphen en Deventer op de trein van 15.24 vanaf Den Bosch/ we hebben een leuk praatje gemaakt voordat ik uitstapte in Deventer. Zijn dienst begon net.

Hij was vriendelijk en sociaal in tegenstelling tot een conductrice eerder op de rit die vol vooroordelen vroeg of er wel een eerste klas ticket was aan een vader( alternatief, neusring tattoos) met 2 kindjes. Hij werd voor mij gecontroleerd, en nog voor ze het mij kon vragen ( ik ook alternatief, tattoos)  heb ik haar mijn ov kaart in handen gedrukt, en kon ze nog net een murmelende "in orde" uitbrengen. Ik reis vaker met de trein, en bij lange reizen altijd graag eerste klas. Het is eerder gebeurd dat ze bedenkelijk vragen of je wel goed zit. Zelf vind ik dat ronduit onvriendelijk en niet kunnen, in een zogenaamde moderne maatschappij. 

1 reactie

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • April 22, 2025

Wat fijn dat je jouw compliment voor onze conducteur hier deelt, Cherry. Ik ga je compliment doorzetten!

Wat betreft de eerdere reiservaring: treinpersoneel mag te allen tijden vragen om een vervoersbewijs om dit te kunnen controleren. Ik was er niet bij, dus ik weet niet welke keuze mijn collega heeft gemaakt en waarom dit is gebeurd. Afgaande op jouw beschrijving denk ik wel dat dit ook anders had gekund. Sorry voor de vervelende ervaring.