Skip to main content

Goedendag, ik nam de trein van 12.23 uur van Dieren naar Zwolle. Ik heb een dal ns flex abonnement. Ik ging zitten en merkte direct dat ik was vergeten in te checken. Ik ging naar de conducteur en zij maakte het voor me in orde. Toen ik in Zwolle weer uitcheckte kreeg ik een mail dat er een correctietarief va 50!! Euro was toegepast en dit automatisch van mijn rekening zou worden afgeschreven. Telefonisch contact contact gehad met NS, zij zeiden me dat ik met jullie moest gaan chatten, echter 1 uur en 15 minuten in de wacht bij de chat.

 

 

Een conducteur kan u niet inchecken. U heeft feitelijk uwzelf aangegeven en hij heeft u beboet. Helaas is het tegenwoordig - m.i. illegaal en zeker immoreel - beleid van NS dat dat u niet vertrld wordt, om agressie tegen conducteurs te vermijden. Voor eventuele coulance of om te klagen moet u inderdaad bij de klantenservice zijn en die is inderdaad helaas alleen (slecht) bereikbaar via telefoon, social media, of de chat op ns.nl of per post. Deze community is er alleen voor reizigers om elkaar te helpen en wij kunnen daarin verder uiteraard niets voor u betekenen.


Weer een conducteur die zegt dat het ‘in orde’ is, en je niet even wijst op een (mogelijke) correctie en hoe in dat geval te handelen.

Ik krijg toch echt het idee dat men serieus niet weet dat het registreren van een ontbrekende incheck leidt tot 50 euro correctie (behalve bij vrij reizen).

Wat zou er gebeurd zijn als @Collinvan95 geen NS Flex had maar op saldo reisde? Dat zou een UvB opleveren, en daar krijg je ook een uitleg bij.

Kleine moeite om dat bij Flex ook te doen. Reizigers met een abonnement die zich direct na vertrek bij een conducteur melden zijn niet agressief.


Overigens is het inchecken en uitchecken ook nodig voor de opbrengstenverdeling tussen de OV-bedrijven.

Dus zelfs bij NS Altijd Vrij vind ik een correctietarief wel passend, maar het zou wat lager moeten zijn, bijvoorbeeld 3 euro.

 


Reageer