beantwoord

Fiets gestolen uit bewaakte fietsenstalling!


Beste, 

Ik heb vandaag bericht gehad dat €750 vergoed wordt voor mijn gestolen elektrische fiets, die de afgelopen maand is ontvreemd uit de bewaakte fietsenstalling in Maastricht. Dit is fijn, maar de fiets was nog geen jaar oud en koste méér dan €750. 

Ik heb via klacht.nl eerder ook al een klacht ingestuurd, maar hier heb ik echter nooit een reactie op gehad. Hierin heb ik aangegeven dat de medewerkers van de stalling hebben aangegeven, dat de achterdeur niet beveiligd is en dat hier al meer problemen mee zijn geweest. Daarnaast hebben de medewerkers nagelaten om de camerabeelden veilig te stellen, die er wel waren. 

Kortom, ik heb mijn fiets gestald in de veronderstelling dat deze veilig stond, maar achteraf blijkt dat dit niet zo was, terwijl dat dit ook bekend was. Bovendien is niet adequaat gereageerd om de beelden veilig te stellen. Dit is op zijn zachts gezegd, echt niet goed gegaan en volgens mij is de situatie nog steeds niet verbeterd. Er zijn bovendien recentelijk ook meer diefstallen geweest. Ik bedenk me nu nog wel een keer, voordat ik hier een kostbare fiets stal. 

Zodoende begrijp ik niet waarom het volledige aankoopbedrag van de fiets niet vergoed wordt. Daarnaast zijn de stallingskosten voor de gestolen! fiets ook nog in rekening gebracht en deze zou ik ook graag vergoed zien. Een reactie op mijn klacht zou fijn. 

 

Met vriendelijke groet, 

Roland

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 31 May 2022, 21:32

Bekijk origineel

29 reacties

@Henk_NL Je kunt ook een fiets huren. 

Beter voor het klimaat.;)

 

Badge +3

Och ja.. https://twitter.com/humanitarianNL/status/1672323865576390657

Hier hetzelfde. Twee jaar oude dure elektrische fiets gisteren uit de bewaakte fietsenstalling van station Ede-Wageningen gestolen. Met twee ART3 hangsloten aan een paal vast. Er zijn beelden maar @NS_online en Politie Ede doen er niks mee.

En nog eentje van eerder vandaag:

Hey @NS_online, gister is mijn e-bike gestolen in de bewaakte NS fietsenstalling. Nu kan dat gebeuren, maar afgelopen weekend is de e-bike gestolen van mijn vriendin. Maar dat is nog niet alles, want mijn e-bike was half jaar geleden ook daar gestolen. €10000 schade.

@Tijdvoor Kom ik jouw OV kaart klonen en huur ik er twee e-bikes mee die ik niet terugbreng 😎

Reputatie 7
Badge +3

Och ja.. https://twitter.com/humanitarianNL/status/1672323865576390657

Hier hetzelfde. Twee jaar oude dure elektrische fiets gisteren uit de bewaakte fietsenstalling van station Ede-Wageningen gestolen. Met twee ART3 hangsloten aan een paal vast. Er zijn beelden maar @NS_online en Politie Ede doen er niks mee.

En nog eentje van eerder vandaag:

Hey @NS_online, gister is mijn e-bike gestolen in de bewaakte NS fietsenstalling. Nu kan dat gebeuren, maar afgelopen weekend is de e-bike gestolen van mijn vriendin. Maar dat is nog niet alles, want mijn e-bike was half jaar geleden ook daar gestolen. €10000 schade.

Als je voor €10000 schade hebt, had je de e-bikes niet verzekerd. En dan je nieuwe e-bike in een stalling zetten waar jouw vorige gestolen was?

Reageer