beantwoord

hoger bedrag betaald dan op (papieren) ticket staat

  • 22 June 2023
  • 7 reacties
  • 235 Bekeken

Hoe kan het dat er 52,40 van mijn rekening is afgeschreven voor een ticket Deurne-Helmond (00.0015.1384.1042)met prijs van 5,80 +1,00. 
 
Dit moest Deurne-Den Haag zijn dus heb ik een nieuw ticket gekocht (00.0015.1384.1042), waar nogmaals 52,40 voor is afgeschreven. Alleen met dit ticket is gereisd.

Ik heb geen bonnetje uit het automaat gehad. Ondanks dat ik op de NS chat laat zien dat er twee 52,40 is afgeschreven van mijn rekening, is dat niet voldoende bewijs en wordt er geen oplossing geboden omdat ik geen bonnetjes uit het automaat heb. 
 

Het bedrag op het ticket matcht niet met mijn betaling, dat moet toch te controleren zijn en gecorrigeerd kunnen worden??

icon

Beste antwoord door Lorena NS 22 June 2023, 11:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Wverberne,

Vreemd verhaal. En ook iets dat wij hier op de community niet kunnen controleren. Hier helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij klantgegevens.

Je geeft overigens hierboven voor beide tickets hetzelfde ticketnummer aan. Is dat een foutje of hebben ze werkelijk hetzelfde nummer?
Misschien kun je een screenshot van de afschrijvingen plaatsen? (persoonlijke gegevens even weghalen). Wellicht kunnen we er dan iets meer over zeggen.

Ah, het foutieve ticket nr is 00.0015.1384.1045, zie hierboven. Daar is niet mee gereisd omdat Den Haag de eindbestemming was. Hoe kan ik hiermee geholpen worden, op NS chat vinden ze de afschrijvingen geen bewijs dat dat voor de tickets is betaald. Zij zien alleen dat ik 6,80 heb betaald…, wat dus niet klopt.
 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Wverberne en welkom op de NS Community! 

Begrijp ik hieruit dat er geen bedrag van € 6,80 betaald hebt? Als je dat ook nog betaald hebt, zou je binnen 4 werkdagen de dubbele € 52,40 automatisch teruggestort moeten krijgen. Heb je dit al gecontroleerd? Mocht dat niet het geval zijn, zou je wel het te veel betaalde bedrag terug moeten ontvangen door deze bewijzen te sturen. Jammer dat dit via de chat niet is gelukt. Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice via Twitter of Facebook. Zo kun je ook de foto's meesturen en kan een medewerker de betalingen goed uitzoeken.

Klopt ik heb geen 6,80 betaald. Dan probeer ik het daar.

Kunt u in de specificatie van de afschrijving zien dat het om hetzelfde ticket gaat, nu lijkt het er op dat u inderdaad 2x een ticket heeft gekocht los van elkaar.

En het is natuurlijk lastig te bewijzen dat u maar 1 ticket heeft gekocht als er 2 verschillende ticket nummers bij de afschrijvingen vermeld is.

Reputatie 3

Het ticket Deurne - Helmond van 6,80 euro is gekocht om 08:57 uur en de getoonde ING-afboekingen zijn van 09:18 en 09:19 uur.

Dat betekent dat er om 09:18/09:19 twee tickets zijn gekocht/afgerekend. Of dat de eerste transactie van 52,40 euro mislukt is, maar dan zou die 52,40 inderdaad automatisch terug moeten komen. Er zou sowieso een derde transactie moeten zijn om 08:57 uur.

Het lijkt me vrijwel onmogelijk dat de aankoop van het ticket van 6,80 euro om 08:57 niet is afgeboekt en daarna heeft geleid tot een dubbele afboeking bij een compleet andere aankoop van meer dan 20 minuten later. Ik denk niet dat er ooit iets vergelijkbaars gebeurd is.

(Wat mij betreft is het duidelijk wat hier aan de hand is, maar dat is verder allemaal aan NS.)

 

Badge +3

De € 6,80 voor het ticket naar Helmond kan je terug krijgen via de Klantenservice als er niet mee ingecheckt is.

Reageer