beantwoord

NS Klachtenregeling

  • 14 October 2023
  • 5 reacties
  • 243 Bekeken

NS Regeling Integriteitsmeldingen

Beste Collega,

Vanwege bedreiging en intimidatie vanuit mijn manager kan ik niet meer in mijn NS-account inloggen (deze is geblokkeerd) en zo niet meer in bezwaar gaan tegen de disciplinaire maatregelen. Om mijzelf te kunnen verdedigen, weet iemand wat de contactgegevens van de NS Klachtenregeling intern zijn?

Alvast bedankt, 

Bij bezwaar over de uitkomsten van de disciplinaire maatregelen, kan men terecht bij de klachtenregeling.

 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 19 October 2023, 11:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Goedemorgen Seaevil.

Het klinkt als een erg akelige situatie waarbij een openbare post als deze meestal geen goed doet.
Ik wil je graag doorverwijzen naar het integriteitsdoc.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is nou juist dat in dat integriteitsdocument wordt verwezen naar de klachtenregeling. Maar voor die klachtenregeling moet je inloggen met je NS-account, dat blijkbaar uitgeschakeld is.

Ik vraag me alleen inderdaad wel af of deze community nou de plek is voor dit soort vragen.
Is er niet een collega die je hiermee kan helpen? Of iemand van personeelszaken? Of wellicht een vakbond?

Reputatie 6

misschien heb je hier iets aan…..

 

 

Enige wat ik kan vinden als “reiziger” voor jou is dit via google. Maar weet je zeker dat via een openbaar forum handig is?
3.3 Meld het

Is de mogelijke misstand niet opgelost nadat je het bespreekbaar hebt gemaakt of kun je het niet bespreken, meld (je vermoeden van) de misstand dan bij het Meldpunt Integriteit. Het Meldpunt Integriteit wordt beheerd door NS Integriteit.  Er zijn verschillende mogelijkheden om het Meldpunt Integriteit te bereiken:
a.Telefonisch via het telefoonnummer zoals vermeld op het Integriteitsportaal op iNSite;
b.Online via het e-mailadres integriteit@ns.nl;
c.Online via het Meldpunt Integriteit (https://www.speakupfeedback.eu/web/ns).

Dit platform is te vinden via het Integriteitsportaal op iNSite en via www.ns.nl.

Na het indienen van de melding ontvangt de melder een meldingsnummer. De melding komt via het Meldpunt Integriteit binnen bij NS Integriteit. Ongeacht de wijze van melden, zal NS Integriteit je melding vastleggen via het platform van Meldpunt Integriteit. NS Integriteit stuurt je zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen een ontvangst bevestiging van je melding. Van jou als melder wordt verwacht dat je respectvol met de melding omgaat en vertrouwelijk met de informatie van de melding.

Anoniem melden
Je kan via het Meldpunt Integriteit een melding doen met je naam, maar je kan ook anoniem een melding doen. Dit kan je aangeven op het online formulier.  Het Meldpunt Integriteit wordt beheerd op een beveiligde server van  People Intouch en maakt geen deel uit van de NS-website of van NS iNSite.  Hiermee wordt anonimiteit geborgd.

Om goed onderzoek te kunnen doen naar een melding, is het wenselijk dat een melding niet anoniem wordt gedaan.
Anonimiteit kan de informatie-uitwisseling in het kader van het onderzoek moeilijker maken en is ook niet nodig vanwege de bescherming die NS een melder biedt. Dit laat onverlet dat een anonieme melding op basis van deze regeling mogelijk is. NS heeft liever dat een melding anoniem wordt gedaan, dan dat de melding niet wordt gedaan. Als je ervoor kiest om anoniem te melden, zal je bij het doen van de melding worden gevraagd binnen vijf werkdagen terug te keren op het platform om eventuele aanvullende vragen van NS Integriteit te beantwoorden.

Hoe kan trouwens een manager jouw NS-medewerkers account uitschakelen/blokkeren? Ik weet niet hoe NS intern werkt, maar doet normaal HR of een IT-afdeling dit niet? Wel gekke powertrip anders als Managers zo'n machtspositie hebben dat ze mensen kunnen hinderenvan melding doen voor dit soort zaken door hun account uit te schakelen.