Op maandag 27 maart wilden we van Geleen Oost naar Maastricht per trein. NS app gaf aan een trein van 12.38 kon. Keek je echter naar de details dan bleek het toch niet te kunnen want vanaf Sittard ging de reis niet want” intercity reed” niet. We besloten op dinsdag te reizen. Om 12.38 uur zelfde verhaal. Ook andere treinen hetzelfde verhaal. Arriva rijdt op dit moment maar 1 maal per uur dus keuze was beperkt. We keken ook vast naar de terugreis, Zelfde verhaal; wel trein maar bij details bleek dat er geen “intercity reed”
Dan maar bellen met Klantenservice NS. Eerste medewerker na 15 minuten wist geen antwoord maar verbond door met collega. Toen die eindelijk op nam kregen we te horen dat hij alleen over internationale reizen ging. Verbond ons door met collega die zei dat er wel treinen reden en dat app niet klopte. Na doorzoeken vond ze echter ook dat er geen “intercity” reed. We vroegen naar de reden maar dat wist betrokkene niet en kon het ook niet nagaan. We kregen wel alternatief aangeboden. Eerst naar Heerlen met Arriva en dan van Heerlen met snelbus van Arriva naar Maastricht; reisduur ongeveer net geen uur terwijl normale verbinding 22 minuten is.
Het is niet gelukt om naar Maastricht te reizen. Wat was er mis NS en waarom krijg je geen informatie?