Ik heb afgelopen donderdag 16 maart gereisd met het openbaar vervoer ( voor het eerst weer na een lange tijd ). Helaas geen goede ervaring. Bij het Amstelstation ging het mis, ik checkte met mijn OV kaart bij het poortje van de Trein maar ging met de Metro naar A'dam CS ( niet goed opgelet door mij ).
Gevolg startsaldo van 20 euro afgeschreven en ik kon met mijn OV kaart met een dag daarvoor € 40 opgeladen tegoed niet verder met mijn OV chip kaart ( gelukkig wel met mijn betaalpas).
Na 24 uur kon ik hier melding van doen, dat kon niet bij OV chiploket maar ik moest de NS zelf bellen ( dat was dus al weer 2 euro beltegoed weg ). Het teveel afgeschreven saldo voor de Metro was dezelfde dag gecorrigeerd door de OV chip organisatie, maar ik wacht nog steeds op 20 euro retour van de NS.
Mijn vraag is hoelang duurt het normaliter wannneer de NS geld retour stort, in mij webomgeving staat: Ons systeem is niet in staat om te zeggen of U geld kunt terugvragen voor deze transactie.
Ik heb dus op dat punt nooit met de NS gereisd, de medewerker aan de NS telefoon zei dat als dit niet binnen 4 weken retour gestort wordt ik weer moest bellen, hij bevestigde mijn foutieve incheck.
In iedergeval ga ik nooit meer met een opgeladen OV chipkaart met de NS reizen, altijd rechtstreeks met mijn betaalpas. Nu begrijp ik weer waarom ik bijna 10 jaar niet met het openbaar gereisd heb afgelopen jaren.