beantwoord

Fietskaart restitutie: treinen uitgevallen en vervangen door bussen

  • 30 January 2024
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Beste NS-community,

Op 30 januari heb ik een fietskaart gekocht om te gebruiken voor het traject Heemstede/Aerdenhout - Amsterdam Centraal. Aangekomen bij tussenstation Haarlem kregen wij te horen dat de trein niet verder zou rijden. Al het treinverkeer richting Amsterdam was ontregeld en bussen in combinatie met tram werd aangeraden. Deze storing is uren later pas geleidelijk verholpen. Sinds geen fiets mee kan op de bus (‘het meenemen van een gewone fiets is vanuit veiligheidsoogpunt niet toegestaan’ -Connexxion) heb ik moeten fietsen van Haarlem station naar Amsterdam station.

Klopt het dat ik hierbij recht heb op een fietskaart resistutie gezien ik mijn eindstation helaas niet heb kunnen bereiken?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 30 January 2024, 20:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey JeroenSebas en welkom bij de NS Community! 

'Normale' restitutie is voor een Fietskaart Dal niet mogelijk. Maar omdat je aangeeft dat er geen treinen verder reden, kun je wel een claim indienen voor ‘Geld terug bij vertraging'. Hierbij zit ook een vergoeding voor je fietsticket als je deze toevoegt aan de claim.

Dankje Lorena voor je snelle reactie.

Fijn om te horen dat er wellicht ook vergoeding voor het fietsticket is inbegrepen. Ik ga het proberen!

Reageer