Vorige week vrijdag reisde ik van Den Haag naar Breda met verplichte overstap in Rotterdam er rijden immers geen intercitys naar Rotterdam. In Rotterdam bleek dat alle treinen naar Breda waren uitgevallen zou 2 uur duren. Gelukkig kon ik nog met een collega meerijden. Vervolgens geld terug gevraagd want heb Breda immers niet bereikt. Is geweigerd omdat ik “geen vertraging heb gehad”. Klopt voor het eerste stukje. Maar niet daarna Dit is al de tweede keer! Wat nu?
De eerste check vindt altijd plaats door de computer en blijkbaar is die nogal in het voordeel van NS geprogrammeerd want ik lees hier heel vaak dat claims ten onrechte worden afgewezen.
Je kunt op de afwijzing ondanks dat het een no-reply is gewoon reageren en aangeven dat je wel degelijk in aanmerking komt voor GTBV. Deze claim wordt dan door een mens afgehandeld.
Het GTbV formulier is behoorlijk gewijzigd, maar volgens mij zou je ergens moeten kunnen aangeven dat je je gewenste bestemming (Breda) niet bereikt hebt, en in Rotterdam uitgecheckt hebt.
Het is misschien wel ‘verstopt’ want waar je Breda invult zou je daar ook gewoon tot Eindhoven of Maastricht kunnen claimen…
Voor nu in ieder geval reageren op de afwijzing.
Er reden wel treinen tussen Rotterdam en Breda, maar dan via Dordrecht. Alleen de IC Direct reed niet. Het is uw eigen keuze geweest om niet via Dordrecht te reizen, u heeft dan geen recht op geld terug bij vertraging.
Het GTbV formulier is behoorlijk gewijzigd, maar volgens mij zou je ergens moeten kunnen aangeven dat je je gewenste bestemming (Breda) niet bereikt hebt, en in Rotterdam uitgecheckt hebt.
Het is misschien wel ‘verstopt’ want waar je Breda invult zou je daar ook gewoon tot Eindhoven of Maastricht kunnen claimen…
Voor nu in ieder geval reageren op de afwijzing.
Nee, het zit niet verstopt. Je kunt het eenvoudig aangeven, maar het is enkel bedoeld voor ernstige verstoringen waarbij je echt gestrand bent. Van Rotterdam naar Eindhoven of Maastricht kun je ook nog via Utrecht, dus van 'ik kon mijn eindbestemming niet bereiken' is geen sprake.
Nee, het zit niet verstopt. Je kunt het eenvoudig aangeven, maar het is enkel bedoeld voor ernstige verstoringen waarbij je echt gestrand bent. Van Rotterdam naar Eindhoven of Maastricht kun je ook nog via Utrecht, dus van 'ik kon mijn eindbestemming niet bereiken' is geen sprake.
Besluiten om in Rotterdam af te zien van je reis naar Breda (want anders sta je daar maar) is een totaal geldige reden voor vergoeding.
Uiteraard gaat dit niet om vergoeding voor alternatief vervoer op eigen kosten, want als er later nog treinen reden heb je daar totaal geen recht op (alhoewel, EU regels dus claim die gerust).
Nee, het zit niet verstopt. Je kunt het eenvoudig aangeven, maar het is enkel bedoeld voor ernstige verstoringen waarbij je echt gestrand bent. Van Rotterdam naar Eindhoven of Maastricht kun je ook nog via Utrecht, dus van 'ik kon mijn eindbestemming niet bereiken' is geen sprake.
Besluiten om in Rotterdam af te zien van je reis naar Breda (want anders sta je daar maar) is een totaal geldige reden voor vergoeding.
Uiteraard gaat dit niet om vergoeding voor alternatief vervoer op eigen kosten, want als er later nog treinen reden heb je daar totaal geen recht op (alhoewel, EU regels).
Het storingsbericht geeft aan dat enkel de IC Direct niet reed. Blijkbaar wist TS niet dat via Dordrecht ook een optie was.
Het storingsbericht geeft aan dat enkel de IC Direct niet reed. Blijkbaar wist TS niet dat via Dordrecht ook een optie was.
Was die optie er wel?
Dan nog is het haar niet gelukt om om via een eerder getoond Reisplanner advies op de gewenste tijd aan te komen in Breda.
Maakt niet uit verder, de GTbV claim is terecht.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.