Geld terug bij vertraging | NS Community
beantwoord

Geld terug bij vertraging

  • 20 April 2022
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Geachte mevrouw/mijnheer,
Omdat ik elke zaterdag moet werken reis ik met een weekendvrij abonnement van Alkmaar-Noord naar Amsterdam en vice versa. Afgelopen paasweekeinde waren er aangekondigde werkzaamheden tussen Amsterdam, Haarlem en Alkmaar en is het advies om via Hoorn te reizen wat een extra reistijd van 30 minuten zou betekenen.
Vrijdag 15 april, rijdt de trein van 17:19 naar Enkhuizen helaas niet verder dan Zaandam. Helaas moest ik overstappen op een propvolle stoptrein richting Hoorn. Aankomsttijd op Alkmaar-Noord was 18:56 uur, normaal arriveert mijn trein om 17:52 uur, wat een vertraging betekend van meer dan 60 minuten.
Zaterdag 16 april werd het nog fraaier. De trein van 17:19 richting Enkhuizen rijdt niet, de trein van 17: 49 rijdt ook niet. Zodoende dat ik de snelste verbinding die de ov-planner van 9292 gaf heb gekozen. Met de bus naar de Rijp en dan overstappen op een bus naar Alkmaar en vervolgens weer op de trein naar Alkmaar-Noord. Extra reistijd vandaag; 60 minuten. Daarnaast extra reiskosten De bus naar de Rijp kostte €6,67, de bus naar Alkmaar vanaf de Rijp dat een belbus bleek te zijn kostte € 3,66.
Dit terwijl ik dus een weekend-vrij abonnement heb en dus voor deze reis al heb betaalt.
Kunt u er voor zorgen dat ik het deel van mijn abonnementsgeld terugkrijg ivm "geld terug bij vertraging" alsook de extra gemaakte reiskosten?
 
Alvast Bedankt!
icon

Beste antwoord door Momo 20 April 2022, 14:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U kunt hiervoor een Geld terug bij vertraging claim indienen. Zie voor meer info https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Mogelijk lukt het niet de claim in te dienen met MijnNS aangezien er al een tijdje een storing is bij het tonen van de reishistorie. Dien dan de claim in zonder MijnNS.

Extra reiskosten gemaakt door het nemen van alternatief vervoer worden niet vergoed. 

Reputatie 7

Geld terug bij vertraging kunt u via Mijn NS claimen, voor de reis van 15 april krijgt u dan een klein deel van uw abonnementsgeld terug. Op 16 april bent u vanaf Amsterdam met de bus gegaan en dan krijgt u sowieso niets terug want het systeem ziet hier alleen de incheck in Alkmaar en de uitcheck in Alkmaar Noord. En daar zit geen vertraging in. De bus is genomen op uw eigen initiatief en wordt niet vergoed.

Ik begrijp de keuze voor de bus wel want maar af zitten wachten tot er weer een trein rijdt wil je ook niet na je werk. Maar het is helaas wel zelf betalen.

Reageer