beantwoord

Geld terug bij vertraging

  • 3 April 2024
  • 10 reacties
  • 160 Bekeken

Beste NS,

Deze week ontving ik uw bericht, dat ik geld terugkrijg vanwege vertraging tussen Sittard en Zutphen. De vertraging zou tussen de 30 en 59 minuten zijn geweest. Dit is echter niet juist. De vertraging, terwijl ik op 16 maart jl. op weg was naar Enschede, bedroeg precies een uur of te wel 60 minuten. Via Rotterdam moest ik naar Utrecht reizen (ivm een aanrijding tussen ''s-Hertogenbosch en Utrecht CS) om van daaruit de trein naar Enschede te pakken. In plaats van 13.23 u kwam ik om 14.23 u aan. Dit is precies een uur vertraging. Mvg, Frank 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 3 April 2024, 11:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Maar toch geld terug gekregen? Wat is dan precies het probleem?

Reputatie 6
Badge +2

Hi Frank, 

Je kunt reageren op de e-mail die je hierover hebt ontvangen. Als je de situatie daarin omschrijft, zal jouw claim opnieuw in behandeling worden genomen.

Goedemorgen 

ik heb 29-02-2024 mijn abonnement opgezegd, de kaart is al geblokkeerd en het overige geld teruggestort en nu kreeg ik gisteren bericht dat mijn factuur van €94,70 klaar staat en rond 8 april geïnd wordt. Vind ik erg vervelend.

vrg Coby knegt

Reputatie 7
Badge

Wij vinden dat ook vervelend. Maar wij kunnen hier ook niks voor u doen. Neem contact op met de klantenservice.

Maar toch geld terug gekregen? Wat is dan precies het probleem?

Dat de die €94,70 8 april van mijn rekening wordt afgeschreven, dat wordt het probleem 

Reputatie 7
Badge

Die vraag was gericht aan @fbj1968 

Ik heb al antwoord op uw vraag gegeven. Heeft u al contact opgenomen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen 

ik heb 29-02-2024 mijn abonnement opgezegd, de kaart is al geblokkeerd en het overige geld teruggestort en nu kreeg ik gisteren bericht dat mijn factuur van €94,70 klaar staat en rond 8 april geïnd wordt. Vind ik erg vervelend.

vrg Coby knegt

Dat bedrag lijkt voor keuzedagen en dal voordeel te zijn. Ben je na de opzegging langs de automaat geweest om de abonnementen van de kaart te halen? Zoniet dan blijven deze doorlopen en zul je moeten betalen. Neem daarom contact op met de klantenservice en geef aan dat je de kaart niet meer hebt.

Vareo, wat het probleem is ? Ik had precies 60 minuten vertraging en niet tussen de 30 en 59 minuten. Hier ben ik heel consequent in.

Reputatie 7
Badge +3

Vareo, wat het probleem is ? Ik had precies 60 minuten vertraging en niet tussen de 30 en 59 minuten. Hier ben ik heel consequent in.

Hoe weet je dat je precies 60 minuten vertraging had? Soms komt de trein voor de geplande tijd aan. Reageer op de afwijzing als je zeker weet dat je minstens 60 minuten vertraging had.

Op www.rijdendetreinen.nl kun je zien wat de tijden van de ritten waren.

Reputatie 2

Bij mij gaat dit elke keer mis. Ik reageer niet meer op de afwijzing maar dien meteen een klacht in bij het Klachtenloket OV. Binnen een week krijg je de nabetaling en een telefoontje van de klachtenbehandelaar met excuses.

Reageer