Skip to main content

Formulier werkt niet... Na 3.5 uur en twee bovenleiding storingen graag geld terug

Aangepast door Moderator: Persoonlijke gegevens waren zichtbaar in het screenshot.

 

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Jouw gegevens staan nu openbaar. Deze kun je zelf verwijderen door binnen uur na plaatsing op de 3 puntjes rechtsonder te klikken.

Voor jouw probleem met GTbV-formulier kun je het beste telefonisch via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.


Als het niet lukt met het formulier vanuit je MijnNS account, dien de claim dan in zonder MijnNS account. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html


Enne-moet dat nu dadelijk meteen? Is een daggie wachten echt zo erg?

Overigens is er in principe ook een uiutsluitingsclausle by erg slecht weer of andere buitengewone omstandigheden. Ik weet niet of die niet wel/niet geldt.


Overigens is er in principe ook een uiutsluitingsclausle by erg slecht weer of andere buitengewone omstandigheden. Ik weet niet of die niet wel/niet geldt.

Die uitsluitingsclausule is er alleen voor de specifieke NS-regeling GTBV. Bij meer dan een uur te verwachten vertraging op je eindbestemming heb je altijd het recht om van je reis af te zien en je geld terug te krijgen. Dat is geen coulance, zie EU-verordening 1371/2007, artikel 16.

Als je wel reist en meer dan een uur vertraging hebt, heb je altijd recht op 25% compensatie en vanaf 2 uur 50%, zie artikel 17 van diezelfde verordening. Overmacht kan daarvoor niet worden ingeroepen.


Reageer