Hoe declareer ik al mijn gemaakte kosten van de treinstoring op 22-1-2024. Zoals vervangende reiskosten en iets te eten. Dit lukt niet via Mijn NS

  • 30 January 2024
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Hoe declareer ik al mijn gemaakte kosten  van de treinstoring op 22-1-2024. Zoals vervangende reiskosten en iets te eten. Dit lukt niet via Mijn NS. 

Daar kan ik alleen Amsterdam Amstel - Amsterdam Bijlmer Arena. (2,60). 

Maar ik heb ook extra kosten gemaakt met stadsbus in Amsterdam om bij een vriend te gaan logeren En iets te eten gekocht op station Amsterdam Amstel. 

 

Ik zie geen format of formulier waarin ik deze extra (bescheiden) kosten kan declareren. 

Wie weet hoe dit wel kan? 

Vriendelijke groet, Gert-Jan 

 

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Officieel kun je kosten zonder voorafgaande toestemming van NS klantenservice niet declareren. Als over die datum op de website geen mededeling staat over hoe de kosten te declareren, dan zullen de kosten voor eigen rekening zijn.

Je kunt wel gebruik maken van geld-terug-bij-vertraging regeling.

Je zou ook nog telefonisch, via X,  Facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice over de gemaakte kosten.

Reputatie 5

NS geeft toch thuisbreng garantie? Dan zou je contact moeten opnemen, en dan zou je een taxi moeten krijgen. Dus niet op eigen vervoer. Als er een storing is, altijd contact opnemen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

Maar gaat het hier nu echt om de reis Amsterdam Amstel - Amsterdam Bijlmer Arena. Dat valt zelfs te lopen? Om daar dan een maaltijdvergoeding voor te vragen gaat mij wel wat ver. 

Reputatie 7
Badge +3

NS geeft toch thuisbreng garantie? Dan zou je contact moeten opnemen, en dan zou je een taxi moeten krijgen. Dus niet op eigen vervoer. Als er een storing is, altijd contact opnemen met de klantenservice.

Thuisbrengplicht geldt wanneer de laatste treinverbinding vervalt. En inderdaad altijd contact opnemen met NS klantenservice als je strandt.

Mijn bestemming was Utrecht, maar daar ben ik die avond niet aangekomen. Vandaar de extra kosten die ik heb gemaakt..

Ik zal eens bellen met de klantenservice.

Bedankt voor de reacties! Gert,Jan

Reageer