Skip to main content

Ik heb maandag 18 december een half uur vertraging gehad op mijn traject Schiphol - Gouda Goverwelle. Op dit traject zijn er meerdere reismogelijkheden, maar de meest logische is over Amsterdam Bijlmer en Woerden. De overstaptijd is 3 minuten, dus een kleine vertraging betekend gelijk een half uur vertraging of indien mogelijk een van de andere routes kiezen.

Het was weer zover dat ik 5 minuten vertraging had op de trein naar Bijlmer en ik besloot om op basis van advies van de reisplanner met de intercity direct te reizen en dan via Rotterdam verder richting Gouda te reizen. Ik betaal de toeslag en zie tot mijn verbazing dat intercity direct opeens ook vertraging heeft waardoor die route opeens niet meer sneller is.

Ik heb dus gewoon mijn vertraging genomen van een half uur (via Bijlmer en Woerden) en heb deze inmiddels ook geclaimd. Hoe krijg ik mijn ic direct toeslag weer terug?

De toeslag had je bij de claim kunnen invullen.

Je zou nog telefonisch, via X, Facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice.


http://ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren


De toeslag zal wel geladen zijn op een ov-chipkaart, en dan geldt inderdaad https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/toeslag-annuleren.html

Dat dus als tip voor een volgende keer (binnen 30 minuten annuleren). Voor nu, de Klantenservice inderdaad.


Reageer