beantwoord

Kan ik geld terug bij vertraging krijgen?

  • 7 November 2023
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Situatie: door een defecte trein rijden er momenteel veel minder treinen tussen Den Haag en Gouda

Volgens de treinplanner zou er om 16.13 een trein naar Gouda rijden. Om 16.08 werd echter omgeroepen in de trein, dat deze niet zou gaan rijden en dat via Leiden omgereisd moest worden. Met zo’n drie kwartier vertragingen als gevolg.

Nu zie ik echter in de app, dat de trein van 16.13 uur met 9 minuten vertraging wel degelijk is vertrokken.

Sowieso was een omreisroute via Rotterdam ook sneller geweest.

Ik hoop dat de onjuiste informatieverstrekking door het personeel geen invloed heeft op het claimen van geld terug bij vertraging, dwz. ik ga ervan uit dat ik geld terug bij vertraging kan claimen op basis van de reisduur van de route die het NS-personeel heeft geïnstrueerd. Kan iemand dit bevestigen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 November 2023, 18:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt op een afwijzing reageren met jouw bovenstaande verhaal. Dit geeft echter geen garantie dat jouw claim goedgekeurd wordt, maar wel dat deze handmatig beoordeeld wordt.

Reputatie 6
Badge +2

Hey Danny2,

Officieel gezien is de 9 minuten vertraging te kort om een claim in te dienen. Als je nu een claim zou indienen, is de kans erg groot dat deze direct afgewezen gaat worden. Echter bestaat er ook nog een mogelijkheid om in bezwaar te gaan tegen die afwijzing. Ik raad je dan ook aan om dat in dit geval te doen en de situatie toe te lichten. Een bezwaar kun je indienen via een reactie op de afwijzingsmail. Eén van mijn collega's zal de claim en de situatie dan opnieuw beoordeling. Ik kan daarover geen toezegging doen, maar in dit geval wel de moeite waard om een bezwaar in te dienen als de claim niet wordt toegekend.

Reputatie 7
Badge

Officieel gezien is de 9 minuten vertraging te kort om een claim in te dienen.

Maar @Danny2 heeft geen 9 minuten vertraging maar driekwartier.

Reageer