beantwoord

klacht lelystad station

  • 2 April 2024
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

Vandaag2 april afspraak bij de tandarts misgelopen express nog vroeg met de trein gegaan rijden er pas 16:00 pas treinen ik heb me afspraak gemist door jullie ns en heb  hier voor kosten moeten maken door jullie en wanneer ik een klacht bij jullie door geef krijg ik niet te horen wanneer de klacht komt te lopen klantenservice geeft ook gewoon aan dat het op de stapel komt dit is niet normaal 

icon

Beste antwoord door Momo 2 April 2024, 17:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Net gekeken op rijdendetreinen en vanaf 14.00 zijn er geen storingen geweest bij Lelystad. 

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-04-02/lelystad-centrum

 

Uw post is niet echt duidelijk. Welke reis trachtte u te maken? NS heeft de aansprakelijkheid uitgesloten voor gevolgschade dus u gaat dat geld sowieso niet terug krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Er was wel een aanrijding waardoor er tussen Weesp en Almere Centrum een tijdje geen treinen reden.

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/52796-2-april-2024-aanrijding-amsterdam-almere-leiden-duivendrecht-lelystad

Daardoor reden veel treinen naar Lelystad niet of pas vanaf Almere Centrum. 

Reputatie 7
Badge +1

Er was wel een aanrijding waardoor er tussen Weesp en Almere Centrum een tijdje geen treinen reden.

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/52796-2-april-2024-aanrijding-amsterdam-almere-leiden-duivendrecht-lelystad

Daardoor reden veel treinen naar Lelystad niet of pas vanaf Almere Centrum. 

Ok dat zal het dan wel zijn, aanrijdingen zijn natuurlijk sowieso overmacht en zoals ik al zie gevolgschade daar doet NS niets mee. 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, vervolgschade kun je niet claimen je kunt alleen Geld terug bij Vertraging aanvragen als je tenminste 30 minuten vertraging hebt. Wanneer je met de trein naar een (belangrijke) afspraak gaat waar je op een bepaalde tijd moet zijn, loop je altijd het risico dat er een storing is en dat je de afspraak niet haalt, dat is wel iets om rekening mee te houden. 

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, vervolgschade kun je niet claimen je kunt alleen Geld terug bij Vertraging aanvragen als je tenminste 30 minuten vertraging hebt. Wanneer je met de trein naar een (belangrijke) afspraak gaat waar je op een bepaalde tijd moet zijn, loop je altijd het risico dat er een storing is en dat je de afspraak niet haalt, dat is wel iets om rekening mee te houden. 

Klopt. Ik zal dan ook nooit met de trein naar Schiphol gaan als ik een vlucht moet halen. Hoewel het een stuk langer duurt neem ik dan wel een bus of boek in het uiterste geval een overnachting dichtbij Schiphol. 

Reputatie 7
Badge

NS heeft de aansprakelijkheid uitgesloten voor gevolgschade

Dat is niet juist, de wetgever heeft aansparakelijkheid van vervoerders door gevolgschade door vertraging uitgesloten, dat heeft NS dus niet zelf gedaan.

Klopt. Ik zal dan ook nooit met de trein naar Schiphol gaan als ik een vlucht moet halen. Hoewel het een stuk langer duurt neem ik dan wel een bus of boek in het uiterste geval een overnachting dichtbij Schiphol. 

Met een bus heb je qua aansprakelijkheid dus hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft de aansprakelijkheid uitgesloten voor gevolgschade

Dat is niet juist, de wetgever heeft aansparakelijkheid van vervoerders door gevolgschade door vertraging uitgesloten, dat heeft NS dus niet zelf gedaan.

Klopt. Ik zal dan ook nooit met de trein naar Schiphol gaan als ik een vlucht moet halen. Hoewel het een stuk langer duurt neem ik dan wel een bus of boek in het uiterste geval een overnachting dichtbij Schiphol. 

Met een bus heb je qua aansprakelijkheid dus hetzelfde probleem.

OK voor wat betreft het eerste dat wist ik niet. Bij een bus heb je altijd de mogelijkheid om een volgende bus te nemen. Bij defecte trein defect spoor heb je gelijk een groot probleem.  

Reageer