Op 8 augustus een 1e klas kaartje gekocht Schiphol - Essen met 100% korting in Nederland, vanwege mijn NS Flex 1e klas Dal Vrij abonnement. Kosten: €3,30.
Uiteindelijk met 1 uur vertraging aangekomen op Essen vanwege de uitval van de stoptrein naar Puurs.
Heb daarvoor een claim ingediend voor compensatie op 30 augustus. Krijg vervolgens op 19 oktober de reactie dat mijn claim is afgewezen omdat het uit te keren bedrag onder het minimumbedrag van €4 zit. Heb daar vervolgens op gereageerd dat het minimumbedrag niet geldt voor houders van abonnementen die recht geven op 100% korting in Nederland zoals vermeld staat op de website. Vervolgens krijg ik weer dezelfde reactie dat het uit te keren bedrag (€0,83) onder de €4 zit en de claim dus terecht is afgewezen.
Nu gaat het mij niet om die €0,83, maar eerder of het nu wel echt klopt dat de claim is afgewezen. De website geeft immers een uitzondering hiervoor aan voor abonnementshouders met 100% korting in Nederland.