Skip to main content

oncapabel

• March 16, 2025
  • 10 reacties
  • 177 Bekeken

Geachte NS-klantenservice,

Vandaag heb ik ervoor gekozen om met de trein te reizen in plaats van de auto. Achteraf een verkeerde keuze, want ik heb alleen maar vertraging gehad. Dit is niet de eerste keer dat ik hinder ondervind van de gebrekkige dienstverlening.

NS presenteert zich als een betrouwbaar alternatief voor de auto, maar als ik keer op keer te laat aankom, vraag ik me af waarom ik nog zou betalen voor een dienst die zijn beloften niet waarmaakt. Tijd is kostbaar, en de manier waarop NS met de tijd van reizigers omgaat, verdient geen vertrouwen – laat staan mijn geld.

Ik wil weten hoe NS denkt dit structurele probleem op te lossen. Tot die tijd kies ik voortaan gewoon weer voor de auto.

Note: binnen alle branches hebben ze wel capabele mensen aan boord. Denk er eens over na...

10 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 16, 2025

Hoi Drietus,

Vertraging kan vele oorzaken hebben. Zelden is de oorzaak incapabele mensen. Ik weet niet welk traject je gereisd hebt, dat zou misschien iets duidelijk maken.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • March 16, 2025

Tot die tijd kies ik voortaan gewoon weer voor de auto.

Iedereen maakt een eigen keuze. Niks mis mee en het past ook beter bij u, denk ik. Bovendien bent u dan op tijd.

Forum|alt.badge.img+1

Hoi Drietus,

Vertraging kan vele oorzaken hebben. Zelden is de oorzaak incapabele mensen. Ik weet niet welk traject je gereisd hebt, dat zou misschien iets duidelijk maken.

Ik om ook net terug vanuit Arnhem, maar Utrecht Amsterdam is een behoorlijk groot drama door allerlei defecte sporen. In Utrecht was het dan ook zeer druk op het station. (Ajax speelt ook thuis). Ik had vandaag ivm een rondje voor stationsliftstoringen.nl ook nog een fiets mee en de treinen die wel naar Amsterdam gingen waren overvol. Ben dus zelf maar via Utrecht-Leiden naar Castricum gegaan. Helpt ook niet dat op het traject Utrecht-Leiden de kortste sprinter reed waardoor ook in deze trein heel veel mensen moesten staan. Hele slechte beurt van Prorail vandaag.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • March 16, 2025

Foei ProRail! Opeens alle sporen stuk :(, das gek. 

ProRail kan hier ook echt wat aan doen 🤣.

Forum|alt.badge.img+1

Dat kunnen ze zeker. Beter en tijdig onderhoud plegen.

• March 16, 2025

Hoi ​@Drietus,

Vandaag was het gewoon overal drama. Welke kant je ook op wilde reizen. Veel geplande werkzaamheden en dan tot overmaat van ramp op de overige trajecten waar geen werkzaamheden waren, waren dus toch ongeplande werkzaamheden nodig. Veel was toe te schrijven aan defecte sporen op diverse plekken.

Als u alleen vandaag de trein heeft genomen in plaats van de auto zou ik het toe kunnen schrijven aan pech en overmacht. Maar u schrijft dat het niet de eerste keer is dat u hinder ondervindt van de gebrekkige dienstverlening.

Uw aanhef is “Geachte NS-klantenservice". Deze Community is echter geen NS-klantenservice. Ik kan me de verwarring wel voorstellen, want als je zoekt op “NS klantenservice” kom je op een pagina terecht, waar deze Community als eerste vermeld staat. Op deze Community proberen reizigers andere reizigers te helpen. 

U kunt hier wel uw verhaal kwijt en u zult zien, dat er ook reacties (gaan) komen van leden hier. We kunnen dus ervaringen delen. Beleid kunnen we helaas niet aanpassen. 

Om even mee te zuchten: ik had vandaag ook alleen maar vertraging op allerlei trajecten, net als heel veel anderen, waar u ook toe behoort dus. 

Wist u dat u bij voldoende vertraging in aanmerking kunt komen voor Geld Terug Bij Vertraging (GTBV)? Het is natuurlijk maar een kleine pleister op de wonde, maar wie weet kan het wat verzachten. Mocht u eventueel meer willen weten over de GTBV, laat gerust weten. Hier zijn reizigers actief die daar veel over weten.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 16, 2025

En dan klagen dat treinen niet rijden vanwege werkzaamheden…

Forum|alt.badge.img+1

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • March 16, 2025

Volgens mij ligt half de randstad plat door werkzaamheden, maar dan hoor ik weer 'Zijn er al wéér werkzaamheden tussen Rotterdam en Delft??' 😃.

Ajax kan er toch niks van, zo erg is het dus eigenlijk niet 🤪.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • March 16, 2025

Door optijd de sporen onderhouden, maar helaas dat gebeurt niet altijd maar wel op sommige plekken snelheid beperking opleggen en wanneer is de snelheid beperking van 80km/h van HSL afgelopen. Ja het is ook echt vervelend voor alle reizigers die vertraging oplopen