beantwoord

Onverkocht kaartje vanwege geannuleerde treinen naar Leeuwarden

  • 10 December 2023
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Vandaag een online dagkaart Wolvega naar Leeuwarden gekocht met overstap in Heerenveen vanwege problemen met de sprinters tussen Akrum en Leeuwarden en ik wachtte op de intercity, en vier minuten voordat de trein arriveerde, stonden alle treinen naar Leeuwarden geannuleerd en ik wachtte nog een half uur met de trein terug naar Wolvega.Mijn online ticket is dus niet gebruikt. Kan ik op een of andere manier het geld ervoor teruggeven?

icon

Beste antwoord door Isitimela 10 December 2023, 19:53

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt Klantenservice bellen. 030 7515155. Normaal worden e-tickets niet teruggegeven. U heeft er mee gereisd en de. verstoring was niet de hele dag, wel ongeveer de hele middag, maar goed, wie weet wordt u deelgenoot in de genade. Soms is Klantenservice de Hof der Coulance.

Reputatie 6
Badge +1

Heb ik recht op geld terug?

Door de vertraging van minstens 60 minuten had het voortzetten van je reis geen zin meer. Je hebt recht op een vergoeding. Kijk hier voor meer info en de voorwaarden. Je hebt de keuze tussen de volgende opties:

  • Je kan een vergoeding van 100% krijgen voor de kosten van je vervoerbewijs. Dit regel je met het Geld terug bij vertraging-formulier. 
  • Terugbetaling van de kosten van je vervoerbewijs, in de vorm van geld of een couponcode voor een nieuw vervoerbewijs op een ander moment. Dit regel je door contact op te nemen met onze klantenservice.               

Daarnaast heb je misschien extra reiskosten gemaakt, doordat je weer met de trein bent teruggereisd. Hiervoor kan je ook een verzoek voor teruggave indienen door op de e-mail over de afhandeling van je Geld terug bij vertraging-claim te antwoorden, of door dit te vermelden tijdens je contact met onze klantenservice.

  • Je kan de datum op je vervoerbewijs te wijzigen, zodat je de reis op een andere dag kunt maken. En we bieden je vergoeding voor de vertraging volgens de Europese reizigersrechtenverordening (25% van je vervoerbewijs bij vertraging tussen 60 – 119 min en 50% van je vervoerbewijs bij vertraging van 120 min of meer voor de enkele reis die vertraagd is). Beide regel je door contact op te nemen met onze klantenservice.

Reageer