reiskosten declareren bij ns | NS Community
beantwoord

reiskosten declareren bij ns

  • 2 November 2021
  • 3 reacties
  • 885 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Declaratie reiskosten, nu vandaag de treinen niet rijden tussen Utrecht en Arnhem 

icon

Beste antwoord door Momo 3 November 2021, 00:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In principe kan NS zich beroepen op overmacht. Door een personeelstekort bij een andere organisatie kan NS niet rijden.

Maar misschien kan NS iets betekenen voor de mensen die vandaag extra kosten hebben moeten maken en dat zelf verhalen op ProRail.

 
 
×
 
 
 

Zouden ze vast en zeker morgen mee bedoelen. Maar ik heb gelezen dat de treinen morgen misschien toch gaan rijden. Zie ook deze link van de NOS. Dus dat is misschien goed nieuws. Ik denk ook anders wel dat het om overmacht gaat en je kunt volgens de persconferentie van Mark Rutte van gisteravond dan beter thuis gaan werken ivm coronabesmettingen.

Reputatie 7
Badge +3

In een ander topic geeft een moderator aan dat je alleen een GtbV claim kan indienen als je omgereisd hebt en meer dan 30 minuten vertraging had. Je moet dan een geldig in en uitcheck hebben. Kosten voor vervangend vervoer worden hoogstwaarschijnlijk niet vergoed.

Als je niet hebt ingecheckt, dan kan je helaas geen claim indienen. Dit geldt enkel voor de reizigers die omreizen. Mocht je helemaal niet gaan reizen, dan is een compensatie niet mogelijk op deze manier. Ook zullen de kosten die je maakt met vervangend vervoer hoogstwaarschijnlijk niet worden vergoed, dus ik raad af om met een taxi te gaan reizen. 

 

Reageer