Vandaag vanuit Utrecht een dag gepland om in Leiden diverse musea te bezoeken. Kaartjes vooraf geboekt en met de trein vanuit Utrecht CS vertrokken. Toen wij vanochtend bij Bodegraven waren, werd ineens gezegd dat de trein niet verder kon t.g.v. een defecte trein tussen Bodegraven en Leiden en dat de trein terug zou gaan naar Utrecht CS. Na een uur waren we daar, werd bij ons beiden 10 euro afgeboekt van onze NS kaarten. Daar gaat je dagje uit en vervolgens wordt je door NS nog eens extra gestraft. De wanpresetatie van dit door de overheid gesteund bedrijf, tart elke beschrijving.
Ja bodengraven is een rot stuk op het Leiden - Utrecht traject. Daar is veel vertraging met de trein of rijdt de trein niet verder als er problemen zijn op Alphen - Leiden. (Alphen is het station na Bodegraven). Dit is omdat rondom Alphen maar enkel-spoor is waar beide richtingen op rijden. Dus 1 probleem en het spoor daar ligt plat. Wat mogelijk nu dus ook het geval was met Bodengraven-leiden.
Op dit moment kampt NS/Prorail ook met een wisselstoring op dat traject. Blijkbaar de hele dag al met vanochtend ook al seinstoring volgens Treinposities: https://treinposities.nl/storingen/6028717
En na wat research blijkbaar ook personen op het spoor: https://treinposities.nl/storingen/6028722
En blijkbaar naar jou zeggen ook defecte trein. Wat een combinatie voor dat traject vandaag!
Je kan proberen contact op te nemen met NS klantenservice via de website of twitter om mogelijk de 10 euro terug te krijgen.
Voor de reis ookal heb je het eindpunt niet bereikt moet je gewoon betalen.
€10 zal het instaptarief zijn geweest, je kunt dat via www.uitcheckgemist.nl of NS klantenservice corrigeren. Daarna kun je beroep doen op de regeling geldterugbijvertraging (vul in eindstation niet bereikt)
Die €10 is inderdaad het instaptarief, omdat je na meeer dan 60 minuten uitgecheckt hebt op hetzelfde station. Via de Klantenservice krijg je dat gewoon terug.
En je kunt waarschijnlijk nog meer terugkrijgen via Geld Terug bij Vertraging (Utrecht - Leiden) en bestemming niet bereikt. Dat zou dan gaan om € 6,60 als de reis uit Utrecht na 9:00 begon.
Ook hier geldt dat er twee storingen waren vandaag waarbij er geen treinen reden. De ene duurde 19, de ander 16 minuten, waarbij er wel een langere tijd genoemd werd eerst. Zodra TS in Utrecht arriveerde was de storing dus opgelost. TS had toen alsnog kunnen vertrekken met minder dan 60 minuten vertraging. Een andere optie was via Woerden en Den Haag
De € 10 instaptarief kun je terugkrijgen, maar dit had niet de hele dag hoeven te verpesten.
Ook hier geldt dat er twee storingen waren vandaag waarbij er geen treinen reden. De ene duurde 19, de ander 16 minuten, waarbij er wel een langere tijd genoemd werd eerst. Zodra TS in Utrecht arriveerde was de storing dus opgelost. TS had toen alsnog kunnen vertrekken met minder dan 60 minuten vertraging. Een andere optie was via Woerden en Den Haag
De € 10 instaptarief kun je terugkrijgen, maar dit had niet de hele dag hoeven te verpesten.
Als ik In Bodegraven terug naar Utrecht was gestuurd, zou ik eerlijk gezegd ook helemaal geen zin hebben om de reis weer opnieuw te gaan maken. Je bent dan echt wel langer dan 60 minuten kwijt. Trein is in Bodegraven teruggestuurd en dan moet je dus de hele reis weer opnieuw gaan doen.
Deze trein had waarschijnlijk ook helemaal niet terug gehoeven maar hier heeft Prorail denk ik een inschattingsfout gemaakt.
Ook hier geldt dat er twee storingen waren vandaag waarbij er geen treinen reden. De ene duurde 19, de ander 16 minuten, waarbij er wel een langere tijd genoemd werd eerst. Zodra TS in Utrecht arriveerde was de storing dus opgelost. TS had toen alsnog kunnen vertrekken met minder dan 60 minuten vertraging. Een andere optie was via Woerden en Den Haag
De € 10 instaptarief kun je terugkrijgen, maar dit had niet de hele dag hoeven te verpesten.
Als ik In Bodegraven terug naar Utrecht was gestuurd, zou ik eerlijk gezegd ook helemaal geen zin hebben om de reis weer opnieuw te gaan maken. Je bent dan echt wel langer dan 60 minuten kwijt. Trein is in Bodegraven teruggestuurd en dan moet je dus de hele reis weer opnieuw gaan doen.
Deze trein had waarschijnlijk ook helemaal niet terug gehoeven maar hier heeft Prorail denk ik een inschattingsfout gemaakt.
Je hoeft niet terug naar Utrecht, maar kunt in Woerden blijven. De trein van 11.45 in Bodegraven was om 12.03 in Woerden. Daar stap je uit omdat je het via Den Haag gaat proberen. In Woerden kom je erachter dat de trein van 12.08 naar Leiden weer gaat. 12.15 uur ben je weer in Bodegraven.
Alternatief is in Bodegraven wachten. Omdat er mensen op het spoor staan, was het niet de verwachting dat het langer dan een uur zou duren.
Tja, bij ProRail en NS gaat altijd alles mis. Altijd wel een paar storingen. Het is pas bijzonder als er geen storingen zijn. En dat zegt wel wat.
Ook hier geldt dat er twee storingen waren vandaag waarbij er geen treinen reden. De ene duurde 19, de ander 16 minuten, waarbij er wel een langere tijd genoemd werd eerst. Zodra TS in Utrecht arriveerde was de storing dus opgelost. TS had toen alsnog kunnen vertrekken met minder dan 60 minuten vertraging. Een andere optie was via Woerden en Den Haag
De € 10 instaptarief kun je terugkrijgen, maar dit had niet de hele dag hoeven te verpesten.
Als ik In Bodegraven terug naar Utrecht was gestuurd, zou ik eerlijk gezegd ook helemaal geen zin hebben om de reis weer opnieuw te gaan maken. Je bent dan echt wel langer dan 60 minuten kwijt. Trein is in Bodegraven teruggestuurd en dan moet je dus de hele reis weer opnieuw gaan doen.
Deze trein had waarschijnlijk ook helemaal niet terug gehoeven maar hier heeft Prorail denk ik een inschattingsfout gemaakt.
Je hoeft niet terug naar Utrecht, maar kunt in Woerden blijven. De trein van 11.45 in Bodegraven was om 12.03 in Woerden. Daar stap je uit omdat je het via Den Haag gaat proberen. In Woerden kom je erachter dat de trein van 12.08 naar Leiden weer gaat. 12.15 uur ben je weer in Bodegraven.
Alternatief is in Bodegraven wachten. Omdat er mensen op het spoor staan, was het niet de verwachting dat het langer dan een uur zou duren.
Ik snap de mensen op het spoor nooit... Hoe slim moet je zijn om te begrijpen dat je het spoor niet op mag? Herten snap ik wel, gebeurt soms. Maar dat mensen gewoon over het spoor gaan lopen?
Hoe slim moet je zijn om te bedenken dat er miljoenen mensen in Nederland zijn die niet snappen dat je niet op het spoor mag lopen (kinderen, mensen met een beperking of dementie). Anderen lopen op het spoor vanwege ernstig psychisch lijden.
Voor de reis ookal heb je het eindpunt niet bereikt moet je gewoon betalen.
Je bent er al meermaals erop gewezen dat dat niet altijd zo is.
€10 zal het instaptarief zijn geweest, je kunt dat via www.uitcheckgemist.nl of NS klantenservice corrigeren. Daarna kun je beroep doen op de regeling geldterugbijvertraging (vul in eindstation niet bereikt)
Bij een te verwachten vertraging van meer dan een uur op je eindbestemming mag je naar je beginpunt terugreizen en een volledige terugbetaling vragen. NS regelt dat kennelijk via GTBV maar dat doet niets af aan het feit dat je dan dus niet hoeft te betalen, en als je al betaald hebt een volledige restitutie kunt krijgen.
Als je ben ingecheckt in Utrecht en zonder andere check-uit of in meer dan 60 minuten later weer uitcheckt in Utrecht wordt alleen het instaptarief van de OV-chpkaart afgeschreven. Er wordt dan verder geen ritprijs afgeschreven. Bij een abonnement op saldo is dat instaptarief €10 en dat kun je terugvragen.
Voor de reis ookal heb je het eindpunt niet bereikt moet je gewoon betalen.
Je bent er al meermaals erop gewezen dat dat niet altijd zo is.
€10 zal het instaptarief zijn geweest, je kunt dat via www.uitcheckgemist.nl of NS klantenservice corrigeren. Daarna kun je beroep doen op de regeling geldterugbijvertraging (vul in eindstation niet bereikt)
Bij een te verwachten vertraging van meer dan een uur op je eindbestemming mag je naar je beginpunt terugreizen en een volledige terugbetaling vragen. NS regelt dat kennelijk via GTBV maar dat doet niets af aan het feit dat je dan dus niet hoeft te betalen, en als je al betaald hebt een volledige restitutie kunt krijgen.
TS zegt dat hij extra gestraft wordt, terwijl voor de reis alleen instaptarief is berekend. Dat moet eerst gecorrigeerd worden want je moet in1e instantie gewoon voor de reis betalen. Daarna kan via GTbV geld terug gevraagd worden.
TS zegt dat hij extra gestraft wordt, terwijl voor de reis alleen instaptarief is berekend.
Extra gestraft in de zin van dagje uit verpest, waarvoor als ik het goed al kaartjes voor musea waren gekocht, en dan ook nog €10 afgeschreven.
Er is door NS dus alleen die €10 berekend, geen ritprijs en die €10 moet terug betaald worden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.