vergoeding fietstreinkaart?

  • 3 November 2023
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Goedenavond,

gisteren (2 november) was ik van plan mijn stationsfiets terug te brengen naar huis. Ik heb zelf studenten OV en heb daarbij dan een fietskaartje gekocht voor €7,50. Ik had me ingecheckt bij het station en wachtte op mijn trein, die uitviel door de storm. Ik heb zo’n twee uur gewacht tot ik het opgaf en ander vervoer heb moeten regelen, omdat het te koud was om te wachten in de storm en de volgende trein pas over 2 uur zou gaan (als die ook niet werd geannuleerd). Hierdoor heb ik dus geen gebruik van mijn fietskaartje kunnen maken en heb dus €7,50 voor niks betaald. Is het mogelijk dit geld terug te krijgen sinds er geen alternatief vervoer werd geboden en de reis al minstens 4 uur was vertraagd? Alvast bedankt.

groetjes M

 

edit: is het trouwens ook mogelijk om een vergoeding te krijgen voor het alternatieve vervoer die ik heb genomen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi MvG111,

Normaal gesproken niet, maar best kans dat er voor gisteren een uitzondering gemaakt wordt. Neem daarvoor contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
 

Reputatie 7
Badge +3

Voor alternatief vervoer is geen vergoeding mogelijk als daar vooraf geen contact over is geweest met NS klantenservice.

Voor fietskaartje en treinreis kun je beroep doen op de geld-terug-bij-vertraging regeling. Vul dan in bestemming niet bereikt.

Badge +3

Het fietskaartje vergoed krijgen zal op zich wel lukken via de Klantenservice, maar ook iets om op te letten is je in/uitcheck, want er kan zomaar 10 euro van het saldo op je kaart afgeschreven zijn als je meer dan een uur op een station hebt staan wachten.

Check https://www.uitcheckgemist.nl (bij de NS hoef je daarvoor niet aan te kloppen als student)

Reageer