De vergoeding bij minimaal 60 minuten vertraging op het Nederlandse deel is 1/6 van de abonnementsprijs. Bij een vertraging tussen 30 en 60 minuten is dat 1/12.
U had dit zelf kunnen opzoeken, dat hoeft een moderator niet voor u te doen. Dat is ook niet de taak van een moderator hier en als u het zelf niet kan vinden, waarom niet?, dan kan Klantnserservice u helpen Rekenen en weten is beter dan ergens zomaar ongedateerd op rekenen. Weekendvrij is vrij goedkoop, de vergoeding dus ook en het is een boel gedoe voor een paar euro. Het lijkt me dat het correct is berekend. De Duitse treinen zijn vaak, maar ook weer niet altijd, te laat, eigenlijk is dat NS niet aan te rekenen, maar een beperkte vergoeding kan inderdaad wel. Maar niet meer dan voorgeschreven en als u dat te weinig vindt, heeft u pech.
Ik heb Dalvrij en neem de moeite niet eens.
De vergoedingen voor het Nederlands gedeelte zijn gelijk aan de binnenlandse vergoedingen. Indien dit niet klopt, stuur dan een reply op de mail met de vraag om dit nogmaals na te kijken. Ik raad je ook aan om bij de opmerkingen van je claim in te vullen dat je deze korting hebt, dit maakt het nog duidelijker!
Het lijkt me dat het correct is berekend.
Dat kunnen we niet weten zonder de vertragingen en de uitbetaalde bedragen.
Jawel, want bij een uur vertraging is dat met Weekendvrij altijd hetzelfde. Uit de correspondentie valt af te leiden dat ze dit hebben toegepast. Er wordt een vertaling van meer dan zestig minuten aangegeven en dan is er sprake van een zesde teruggave van het abonnementsbedrag, ondanks dat er vanuit een reis uit het buitenland geen in- en uitcheck zal hebben plaatsgevonden en dat is met een geldig internationaal kaartje en een dan geldige weekendvrijkaart ook niet nodig. TS zou graag wat meer zien, dat kan en mag hij proberen natuurlijk. Er is correct gehandeld als het zo is gegaan als boven vermeld.
Jawel, want bij een uur vertraging is dat met Weekendvrij altijd hetzelfde. Uit de correspondentie valt af te leiden dat ze dit hebben toegepast. Er wordt een vertaling van meer dan zestig minuten aangegeven en dan is er sprake van een zesde teruggave van het abonnementsbedrag,
TS schrijft dat hij dat verwacht maar ook:
Elke keer ontving ik lagere bedragen
Dus we kunnen het inderdaad wel weten, maar tegelijk is het duidelijk dat er ergens iets niet klopt.
Ik had steeds hetzelfde traject, steeds dezelfde ticketprijs en steeds dezelfde duur van de vertraging. De compensatiebedragen waren iedere keer anders. @Daniël NS bedankt voor het nakijken. Ik zal nogmaals een berichtje terugsturen.
U had dit zelf kunnen opzoeken.
Het is niet zo vanzelfsprekend om uit te gaan van de GTBV-regeling bij internationale reizen. GTBV is een commerciële regeling voor binnenlandse reizen die NS in samenspraak met consumentenorganisaties heeft opgesteld en onderdeel is van de concessie. Deze regeling is ruimhartiger dan de Europese Verordening die onder andere bij internationale reizen naar Duitsland wordt toegepast.
De Duitse treinen zijn vaak, maar ook weer niet altijd, te laat, eigenlijk is dat NS niet aan te rekenen,
Dat NS mij deze vergoeding betaalt wil niet zeggen dat de kosten ook voor rekening van NS zijn. De gedetailleerde afspraken achter de schermen weten wij als reiziger niet. Ik zou mij goed kunnen voorstellen per claim de veroorzakende spoorwegmaatschappij in het systeem wordt geregistreerd en dat periodiek de schade in bulk wordt doorbelast aan de verschillende veroorzakers.
Ik heb het idee dat NS zelf ook niet weet. Heb onlangs ook een uur vertraging gehad naar België met weekendvrij. Werd eerst alleen het Belgische gedeelte gegeven en toen, na navraag van mijn kant, nog een kleine 3 euro wat neerkomt op 1/15e deel. Lijkt wat random dus.
Mogelijk gaan ze uit van 2e klas ipv 1e klas wat ik heb: daar waren in het verleden ook de nodige topics over. Maar dat probleem lijkt bij een reis binnen NL wel opgelost.
Alle aanvragen met 100% korting in NL worden handmatig verwerkt. De OV-chipkaart wordt gecontroleerd of er op het moment van reizen inderdaad reisrecht was voor 100% korting.
Om de verwerking te bespoedigen daarom altijd het nummer van de OV-chipkaart correct invullen bij de aanvraag GTbV.
Een klachtenbehandelaar van NS heeft ooit aan mij verteld dat alle internationale claims handmatig worden verwerkt.
Ik begrijp goed dat het lastig concentreren is bij dit eentonig werk maar het is wel slordig dat het iedere keer misgaat.
Kleine claims zouden steekproefsgewijs afgehandeld moeten worden. Het arbeidsloon van de behandelaar is vaak hoger dan de vergoeding van een paar euro.