Skip to main content
beantwoord

Reisadvies tegen de regels?

Toon eerste bericht

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 24 maart 2025

Vandaag iemand met wat gebrekkige topografische kennis of die nog niet helemaal wakker was: te Amsterdam Centraal riep hij om dat de intercity waar ik in zat vanuit Almere Centrum (met Amsterdam Centraal als eindbestemming) vanaf daar "na een korte stop verder" zou rijden richting Hilversum en Amersfoort. Hoezo verder?! Dat is letterlijk terug. Ik hoop maar dat iemand de machinist verteld heeft dat hij naar de andere kant van zijn trein moest...

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24 maart 2025

Een machinist heeft een eigen staatje met zijn diensten en die zal hij wel volgen - hoop ik dan maar. Ik merk van tijd tot tijd ook vergissingen, maar doorgaans is het beperkt.

Ik maakte het ooit mee dat iemand bij Den Dolder voor de trein was gesprongen. Ik reisde Gouda-  Leeuwarden, dus dan moet je omrijden. Terwijl ik mijn route via Amsterdam-Zuid en Almere met een uur vertraging al bedacht hand na de vermelding in de app, riep de conducteur het riedeltje nog om van de normale route .Verwarring alom, en vervelend voor de mensen die naar de goede man hadden geluisterd.

Ik haastte me naar de trein richting Amsterdam Zuid, maar zelfs toen de trein stilstond in Utrecht en niet verder kon, heb ik het niet horen omroepen. Met een sleep volgers dan maar naar het goede spoor. Een uur te laat in Leeuwarden, maar net op tijd voor de begrafenis begon. Ik bouw in dit soort gevallen altijd wat marge in. Als ik was blijven zitten, had ik dat niet gehaald. Dit is eigenlijk het slordigste dat ik meemaakte in al die jaren, dus het fout omroepen lijkt me geen structureel probleem.

Reageer