beantwoord
Afkoppelen treinstel in Zwolle
Afgelopen vrijdag stapte ik op Rotterdam Centraal in de trein naar Leeuwarden. In de trein werd omgeroepen dat dit de intercity was van Rotterdam Centraal naar Leeuwarden en zou stoppen op enkele tussenliggende stations.
Vervolgens werd vlak voor binnenkomst op station Zwolle omgeroepen dat het treinstel waar ik in zat afgekoppeld ging worden in Zwolle. Wat betekende dat ik dus in het andere treinstel moest plaatsnemen, omdat ik verder reisde richting Leeuwarden.
Ik heb in de jaren 90 regelmatig gereisd tussen Leeuwarden en Venray en dan werd altijd omgeroepen dat een treinstel niet verder reed of een andere bestemming had aan het begin van de reis en op de tussenliggende stations. Ook stond dit aangegeven op de borden op het perron. Bv. het achterste deel van de trein rijd tot station Zwolle. Maar dit stond nu niet op het bord aangegeven.
Is er een reden voor dat deze informatie niet aan het begin van de reis wordt omgeroepen en op de borden op het perron wordt aangegeven? Want dan was ik meteen in het andere treinstel gaan zitten. Nu was het rustig, maar als zoiets gebeurd op een tijdstip dat het druk is dan is de kans groot dat ik geen nieuwe zitplek in het andere treinstel heb.
Vervolgens werd vlak voor binnenkomst op station Zwolle omgeroepen dat het treinstel waar ik in zat afgekoppeld ging worden in Zwolle. Wat betekende dat ik dus in het andere treinstel moest plaatsnemen, omdat ik verder reisde richting Leeuwarden.
Ik heb in de jaren 90 regelmatig gereisd tussen Leeuwarden en Venray en dan werd altijd omgeroepen dat een treinstel niet verder reed of een andere bestemming had aan het begin van de reis en op de tussenliggende stations. Ook stond dit aangegeven op de borden op het perron. Bv. het achterste deel van de trein rijd tot station Zwolle. Maar dit stond nu niet op het bord aangegeven.
Is er een reden voor dat deze informatie niet aan het begin van de reis wordt omgeroepen en op de borden op het perron wordt aangegeven? Want dan was ik meteen in het andere treinstel gaan zitten. Nu was het rustig, maar als zoiets gebeurd op een tijdstip dat het druk is dan is de kans groot dat ik geen nieuwe zitplek in het andere treinstel heb.
Beste antwoord door Jan-Mark
Op acc.ovtijden.com kan je zien welke stellen er naar welke plaats gaan. Voorbeeldje: bij deze trein https://acc.ovtijden.com/arnu/rl/523/2017-03-08T07:05:00+0100 zie je bijvoorbeeld dat de 4216 achterblijft in Zwolle. Zo kan je zien welk treinstel tot waar precies gaat.
Om op je vraag te komen: ik dacht dat het vooralsnog technisch onmogelijk was om van tevoren (in Rotterdam dus al) op de borden op de perrons neer te zetten welk treinstel wordt afgekoppeld. Maar goed, als je op OV Tijden kijkt, kan je het dus alsnog vinden 😛
Bekijk origineelOm op je vraag te komen: ik dacht dat het vooralsnog technisch onmogelijk was om van tevoren (in Rotterdam dus al) op de borden op de perrons neer te zetten welk treinstel wordt afgekoppeld. Maar goed, als je op OV Tijden kijkt, kan je het dus alsnog vinden 😛
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.