altijd een vertraging & geen zitplaats | NS Community
beantwoord

altijd een vertraging & geen zitplaats

  • 11 November 2021
  • 5 reacties
  • 546 Bekeken

Van heiloo reis ik naar Schiphol dus op sloterdijk wik overstappen in plaats van zaandam omdat het sneller en voor mij effectiever werkt maar als er vertragingen zijn dan mis ik mijn trein en ben ik dik te laat op het werk ook andersom is het zeer zeker zo dan kan ik mijn trein eerder pakken of kan ik die trein precies pakken heeft het elke keer een vertraging van schiphol naar sloterdijk dan ik die mis en dan lekker een half uur langer mag gaan wachten en dan nog blijven staan daar betaal ik mijn abonnement niet voor. Waarom is dat zo als er geen plekken zijn hebben wij toch wel het recht om te zitten als plezierige reizigers van de ns en de conducteur controleert ook niet op de mondkapjes plicht die zit lekker in de 1e klas ook maar lekker in z'n telefoon te spelen hoe lekker is dat als je het corona virus in bedwang wil houden je je werk gewoon doet en niet mensen aan hun lot overlaten in de treinen en mensen netjes erop aanwijzen mondkapjes op te doen in de treinen want nergens word er wat van gezegd en nog 1 ding hier op heiloo station mag je niet eens roken mensen laten perron ook niet even netjes achter vooral de jongeren peuken op de grond jointjes en andere rotzooi. Maar mijn algemene opmerking was het 1e gedeelte alvast bedankt hopelijk doen jullie hier wat mee mensen zoals ik betalen geen abonnement om zulke dingen te moeten meemaken

icon

Beste antwoord door Tamzin 11 November 2021, 11:34

Bekijk origineel

5 reacties

U betaalt om vervoerd te worden, u hebt geen recht op een zitplaats als het druk is. Dat is wettelijk zo bepaald.

Reputatie 5

Dus je stapt over op een ander station als de reisplanner adviseerd en klaagt dan dat je de trein vaak mist?

Als je gewoon in Zaandam overstapt heb je een overstap van 17 minuten op hetzelfde perron.

Hetgeen ruim genoeg is en zal je zelden je overstap missen

Tja, dat er geen zitplek is is normaal geworden bij NS. Dat komt al en al door het materieeltekort. Zelfs nu dat 30 procent van de treinreizigers ( en na de persconferentie zeker nog meer) thuiswerkt is het stampensvol. Als je dat niet elke dag wil ervaren zou het eventueel een optie kunnen zijn om met de auto te gaan (misschien dat je werk brandstofkosten ook vergoed)

Reputatie 7
Badge +1

Het overgrote deel van de Schipholwerkers zal het nou niet zo mogelijk zijn om thuis te werken, schat ik in. En inderdaad-treinen zijn geen planes met vaste seat-NS is gewoon een wat grote metro.

Badge +3

De overstap op Zaandam (vanuit Heiloo) is 17 minuten, totale reistijd 50 minuten.
Via Sloterdijk is het 55 minuten met een 19 minuten overstap.

Als je in 4 minuten van spoor 5 naar spoor 10 weet te komen is dat fijn, maar het is geen geldige aansluiting. Als je die mist is het dus pech.

Reageer