Skip to main content

Bedankje aan Conducteur

  • 9 June 2024
  • 17 reacties
  • 1823 Bekeken

Bij deze een bedankje voor de conducteur op de IC van Groningen naar Rotterdam centraal (9 juni, 19.19 uur) tussen Groningen en Zwolle mocht ik een stukje mee in de eerste klas om mijn schoolwerk af te kunnen maken (stroom in de 1e klas en niet in de tweede) ik kon geen toeslag kopen online, maar deze conducteur zag het door de vingers! Heel fijn en vriendelijk! 
 

Had helaas een korte overstap op Zwolle! anders had ik hem graag even de hand geschud. 

 

Fijn dat deze meneer mee dacht en niet moeilijk deed over dat ik geen toeslag had. Zo had ik een fijne reis. nogmaals heel erg bedankt. Zou de beste man graag blij maken met een doosje Merci 🙂, (heb toch ook de kosten van de toeslag uitgespaard namelijk) mocht de conducteur in kwestie dit te lezen krijgen

 

Groetjes De jongen met de Pet die naar Amsterdam Zuid op weg was. 

This topic has been closed for comments

17 reacties

Bij deze een bedankje voor de conducteur op de IC van Groningen naar Rotterdam centraal (9 juni, 19.19 uur) tussen Groningen en Zwolle mocht ik een stukje mee in de eerste klas om mijn schoolwerk af te kunnen maken (stroom in de 1e klas en niet in de tweede) ik kon geen toeslag kopen online, maar deze conducteur zag het door de vingers! Heel fijn en vriendelijk! 
 

Had helaas een korte overstap op Zwolle! anders had ik hem graag even de hand geschud. 

 

Fijn dat deze meneer mee dacht en niet moeilijk deed over dat ik geen toeslag had. Zo had ik een fijne reis. nogmaals heel erg bedankt. Zou de beste man graag blij maken met een doosje Merci :), (heb toch ook de kosten van de toeslag uitgespaard namelijk) mocht de conducteur in kwestie dit te lezen krijgen

 

Groetjes De jongen met de Pet die naar Amsterdam Zuid op weg was. 

Wat ‘leuk’ dat u een HC bedankt en indirect aangeeft. Ik ga volgende keer ook eerste klas zitten met een tweede klas ticket. Zeg gewoon dat ik…. blablabla.🙄

 

 

 

 

Wat ‘leuk’ dat u een HC bedankt en indirect aangeeft. Ik ga volgende keer ook eerste klas zitten met een tweede klas ticket. Zeg gewoon dat ik…. blablabla.🙄

 

 

Wat een intrieste reactie weer @Tijdvoor 

Personeel kan gewoon een kosteloze upgrade 2>1 verstrekken, wat is daar mis mee ?

Hier is een NS reiziger erg blij gemaakt, mag dat ook al niet meer.....

Wat ‘leuk’ dat u een HC bedankt en indirect aangeeft. Ik ga volgende keer ook eerste klas zitten met een tweede klas ticket. Zeg gewoon dat ik…. blablabla.🙄

 

 

Wat een intrieste reactie weer @Tijdvoor 

Personeel kan gewoon een kosteloze upgrade 2>1 verstrekken, wat is daar mis mee ?

Hier is een NS reiziger erg blij gemaakt, mag dat ook al niet meer.....

Fijn dat de “Gouden” users hier op het forum nog een beetje meedenken. :) 

Is het echt zo dat (de conducteur op de IC van Groningen naar Rotterdam centraal (9 juni, 19.19 uur) tussen Groningen en Zwolle……...) …….. 

Met dank aan @Ret.tep 🤗

(Je blijft grappig man. 🤡)

 

Reputatie 2

Wat ‘leuk’ dat u een HC bedankt en indirect aangeeft. Ik ga volgende keer ook eerste klas zitten met een tweede klas ticket. Zeg gewoon dat ik…. blablabla.🙄

 

 

Wat een intrieste reactie weer @Tijdvoor 

Personeel kan gewoon een kosteloze upgrade 2>1 verstrekken, wat is daar mis mee ?

Hier is een NS reiziger erg blij gemaakt, mag dat ook al niet meer.....

Fijn dat de “Gouden” users hier op het forum nog een beetje meedenken. :) 

Is het echt zo dat (de conducteur op de IC van Groningen naar Rotterdam centraal (9 juni, 19.19 uur) tussen Groningen en Zwolle……...) …….. 

Met dank aan @Ret.tep 🤗

(Je blijft grappig man. 🤡)

 

 

Wat jammer dat u het zo opvat! Deze HC heeft een keer iets door de vingers gezien omdat ik er zelf even niet uit kwam, ik heb zelfs nog aangeboden om alsnog het geld te betalen en contact op te nemen met de klantenservice. 

Het maakt me verdrietig dat er zoveel cynisme van uw reacties afdruipt. Is het in deze wereld niet fijn dat mensen soms vriendelijk zijn en niet alles draait om geld en regels, maar juist om een keer iets doen voor een ander? In dit geval was deze HC onnodig vriendelijk, hij verdiend dan ook in geen geval zo’n nonsens opmerking als die van u. 
 

ik ben het volledig eens met @Ret.tep

 

Wat jammer dat u het zo opvat! Deze HC heeft een keer iets door de vingers gezien omdat ik er zelf even niet uit kwam, ik heb zelfs nog aangeboden om alsnog het geld te betalen en contact op te nemen met de klantenservice. 

Het maakt me verdrietig dat er zoveel cynisme van uw reacties afdruipt. Is het in deze wereld niet fijn dat mensen soms vriendelijk zijn en niet alles draait om geld en regels, maar juist om een keer iets doen voor een ander? In dit geval was deze HC onnodig vriendelijk, hij verdiend dan ook in geen geval zo’n nonsens opmerking als die van u. 
 

ik ben het volledig eens met @Ret.tep

Tja.. nonsens? 🤔 mmmm. Nou fijn dat u gratis in de eerste klas plaats mocht nemen. En veel dank aan de conducteur die vriendelijk was… Mag ik volgende keer ook met mijn tweede klas kaart eerste klas zitten omdat ik ongelooflijk lief ben? 😍

Bij deze een bedankje voor de conducteur op de IC van Groningen naar Rotterdam centraal (9 juni, 19.19 uur) tussen Groningen en Zwolle mocht ik een stukje mee in de eerste klas om mijn schoolwerk af te kunnen maken (stroom in de 1e klas en niet in de tweede) ik kon geen toeslag kopen online, maar deze conducteur zag het door de vingers! Heel fijn en vriendelijk! 

@Olav93 Mij maakt het geen moer uit hoor. Vind het niet zo netjes van TS om de HC hier indirect te benoemen. Blijkbaar is een klasse wissel geen enkel probleem. LOL

Is het juridisch echt zo eenvoudig? De NS kan toch met dank aan TS achterhalen wie de HC in kwestie was? 😉

Nou, ik denk graag mee met de NS en het welzijn van de werknemers. En ik ben ontzettend blij dat ik eerste klas mag reizen met mijn tweede klas abonnement. Online kon ik geen upgrade kopen, maar ik geef graag een doosje ‘merci’ om …  ….   een boete te vermijden….  Wel plaats ik dit op een openbaar forum. De reis met tijd. Vraag het maar na bij de HC…...🙄

  ​​​

Met dank aan @Ret.tep 🤗

(Je blijft grappig man. 🤡)

 

Graag gedaan. Gelukkig is er alhier nog iemand welke wel grappig is en deze klantvriendelijkheid zeer waardeert.....

Reputatie 7
Badge

Bij deze een bedankje voor de conducteur op de IC van Groningen naar Rotterdam centraal (9 juni, 19.19 uur) tussen Groningen en Zwolle mocht ik een stukje mee in de eerste klas om mijn schoolwerk af te kunnen maken (stroom in de 1e klas en niet in de tweede) ik kon geen toeslag kopen online, maar deze conducteur zag het door de vingers! Heel fijn en vriendelijk! 

@Olav93 Mij maakt het geen moer uit hoor. Vind het niet zo netjes van TS om de HC hier indirect te benoemen. Blijkbaar is een klasse wissel geen enkel probleem. LOL

Is het juridisch echt zo eenvoudig? De NS kan toch met dank aan TS achterhalen wie de HC in kwestie was? 😉

Waarom zouden de NS dat doen? Ik denk niet dat zij grote bezwaren hebben tegen een conducteur die een klant helpt.

ik ben ontzettend blij dat ik eerste klas mag reizen met mijn tweede klas abonnement.

Dat mag je uiteraard niet, tenzij je een conducteur weet te overtuigen om een uitzondering voor je te maken wegens een lastige situatie. En ik hoop dat je daar geen misbruik van maakt, zodat uitzonderingen mogelijk blijven waar ze nodig zijn.

@Olav93 

tenzij je een conducteur weet te overtuigen om een uitzondering voor je te maken wegens een lastige situatie

 

TS: tussen Groningen en Zwolle mocht ik een stukje mee in de eerste klas om mijn schoolwerk af te kunnen maken

 

Sommige docenten zijn streng als je het huiswerk niet af hebt. Dat is best lastig want je kan zomaar een onvoldoende krijgen. Nu begrijp ik wel waarom ik zo vaak jongeren in de eerste klas heb gezien. Die waren natuurlijk met hun huiswerk bezig. 😅

 

Hoi Lars_traas en welkom bij de NS Community!

Wat fijn dat de conducteur begrip heeft getoond en je heeft geholpen. Ik kan helaas niet zelf achterhalen wie dit was, dus het wordt lastig om een doosje Merci te overhandigen. Dat is natuurlijk ook niet nodig, maar wel aardig aangeboden. Ik ga in ieder geval je compliment doorzetten naar de juiste afdeling.

Reputatie 7

@Olav93

tenzij je een conducteur weet te overtuigen om een uitzondering voor je te maken wegens een lastige situatie

 

TS: tussen Groningen en Zwolle mocht ik een stukje mee in de eerste klas om mijn schoolwerk af te kunnen maken

 

Sommige docenten zijn streng als je het huiswerk niet af hebt. Dat is best lastig want je kan zomaar een onvoldoende krijgen. Nu begrijp ik wel waarom ik zo vaak jongeren in de eerste klas heb gezien. Die waren natuurlijk met hun huiswerk bezig. 😅

 

Ben je altijd zo zuur of ben je gewoon in een extreem slecht humeur omdat iemand eens wat aardigs doet?

Reputatie 2

Lekker makkelijk @Tijdvoor om te gaan zitten zeuren over dat dit niet de regels zijn, en niet zoals het hoort en dat het oneerlijk is dat u nooit in de eerste klas mag zitten. Misschien als u het eens vriendelijk zou vragen en met een probleem zit is er een conducteur die u graag helpt. Bovendien is het ook een beetje flauw dat u het juridisch gaat maken en woorden als '’aangeven'’ en '’privacy'’ gebruikt en dat u insinueert dat ik de Conducteur wil bedanken om een boete te vermijden vind ik al helemaal walgelijk.

Sommige docenten zijn streng als je het huiswerk niet af hebt. Dat is best lastig want je kan zomaar een onvoldoende krijgen. Nu begrijp ik wel waarom ik zo vaak jongeren in de eerste klas heb gezien. Die waren natuurlijk met hun huiswerk bezig. 😅

 

 

Deze opmerking voelt voor mij als een denigrerende en kleinerende opmerking. Het voelt voor mij alsof u mij niet serieus neemt. Hoewel u dat misschien niet zo bedoelt wil ik het u toch zeggen. Ik ben een hardwerkende student. U doet net alsof het vreemd is dat mensen zoals ik hun opleiding serieus nemen en graag in de trein werken aan schoolopdrachten. Volgens mij is de trein bij uitstek een plek waar gewerkt kan worden en is hier ook niks mis mee. Dat dacht de conducteur ook. Bovendien had hij genoeg aanleiding om aan te nemen dat ik daadwerkelijk aan het werk was.

Het geeft me een vervelend gevoel dat de opmerkingen die u plaatst gaan over dat dingen niet volgens de regels zijn gegaan. Dat er iets is gebeurt waar een straf op gesteld kan worden en dat ik en de HC in kwestie hier schuld aan hebben. Daarnaast wijst u mij (en mede gebruikers van dit Forum) steeds op een onrechtmatig verstrekken van een klasse wissel. Hiermee neemt u de autoriteit van de HC en mijn probleem niet serieus. Daarnaast zou u best wat meer mogen vieren dat er nog vriendelijke mensen op deze wereld zijn die graag iets voor een ander betekenen.

 

Groeten Lars

 

Wat jammer dat u het zo opvat! Deze HC heeft een keer iets door de vingers gezien omdat ik er zelf even niet uit kwam, ik heb zelfs nog aangeboden om alsnog het geld te betalen en contact op te nemen met de klantenservice. 

Het maakt me verdrietig dat er zoveel cynisme van uw reacties afdruipt. Is het in deze wereld niet fijn dat mensen soms vriendelijk zijn en niet alles draait om geld en regels, maar juist om een keer iets doen voor een ander? In dit geval was deze HC onnodig vriendelijk, hij verdiend dan ook in geen geval zo’n nonsens opmerking als die van u. 
 

ik ben het volledig eens met @Ret.tep

Tja.. nonsens? 🤔 mmmm. Nou fijn dat u gratis in de eerste klas plaats mocht nemen. En veel dank aan de conducteur die vriendelijk was… Mag ik volgende keer ook met mijn tweede klas kaart eerste klas zitten omdat ik ongelooflijk lief ben? 😍

Wat sneu dat je überhaupt de tijd neemt om hier een opmerking over te maken, zegt genoeg over de tijd die je blijkbaar teveel over hebt om een negatieve (wat mij betreft) niets toevoegende reactie te posten. 

Dit klinkt gewoon als jaloezie en dat staat niemand goed, denk dat u eigen leven er ook een stuk leuker van wordt als je andere mensen ook wat gunt :)

 

Wat een mooi compliment was van een NS reiziger aan een conducteur is (zoals zo vaak) weer een intriest topic geworden vol onjuiste aannames en ongepaste uitspraken, zo jammer weer.....

Misschien is het handig om bijvoorbeeld dit topic nog een keer te lezen. Eerste klas zitten bij paniekaanval | NS Community 

Met toezeggingen moet je voorzichtig omgaan. Bijvoorbeeld als je in een klas als docent de één wel laat herkansen en de andere niet dan roep je een hoop gezeik over je af. En daarnaast benadeel je ook je collega's indirect, want bij Juffrouw Jannie mag dat wel. Nou hetzelfde geldt hier. “Nou, ik heb op de community gelezen dat het wel mag meneer de conducteur. Hij wel en ik niet. (nog ff de discriminatie kaart trekken indien nodig.) blabla”

Tis vrij simpel. Ik begrijp best dat de HC iemand wil helpen, maar laat TS dan met terugwerkende kracht een eerste klas vervoersbewijs kopen. 

ik kon geen toeslag kopen online,

Toen misschien niet, hopelijk nu wel. Denk dat de NS meer heeft aan 20 euro dan aan een doosje merci.

Zal de volgende keer verwijzen naar dit topic als iemand een boete krijgt omdat hij of zij of het zonder geldig vervoersbewijs in de eerste klas plaatsneemt 

En geloof me, het is absoluut geen jaloezie. Pak nog maar zelden de trein en heb genoeg meegemaakt in de eerste klas. En als ik de trein pak is het in het weekend. Betaal gewoon voor mijn eerste klas weekend vrij. Stuk goedkoper dan een dagkaart. Soms maak ik er zelfs twee keer gebruik van in een maand tijd, maar dat komt zelden voor. De auto vind ik prettiger...

Lekker makkelijk @Tijdvoor om te gaan zitten zeuren over dat dit niet de regels zijn, en niet zoals het hoort en dat het oneerlijk is dat u nooit in de eerste klas mag zitten. Misschien als u het eens vriendelijk zou vragen en met een probleem zit is er een conducteur die u graag helpt. Bovendien is het ook een beetje flauw dat u het juridisch gaat maken en woorden als '’aangeven'’ en '’privacy'’ gebruikt en dat u insinueert dat ik de Conducteur wil bedanken om een boete te vermijden vind ik al helemaal walgelijk.

Sommige docenten zijn streng als je het huiswerk niet af hebt. Dat is best lastig want je kan zomaar een onvoldoende krijgen. Nu begrijp ik wel waarom ik zo vaak jongeren in de eerste klas heb gezien. Die waren natuurlijk met hun huiswerk bezig. 😅

 

 

Deze opmerking voelt voor mij als een denigrerende en kleinerende opmerking. Het voelt voor mij alsof u mij niet serieus neemt. Hoewel u dat misschien niet zo bedoelt wil ik het u toch zeggen. Ik ben een hardwerkende student. U doet net alsof het vreemd is dat mensen zoals ik hun opleiding serieus nemen en graag in de trein werken aan schoolopdrachten. Volgens mij is de trein bij uitstek een plek waar gewerkt kan worden en is hier ook niks mis mee. Dat dacht de conducteur ook. Bovendien had hij genoeg aanleiding om aan te nemen dat ik daadwerkelijk aan het werk was.

Het geeft me een vervelend gevoel dat de opmerkingen die u plaatst gaan over dat dingen niet volgens de regels zijn gegaan. Dat er iets is gebeurt waar een straf op gesteld kan worden en dat ik en de HC in kwestie hier schuld aan hebben. Daarnaast wijst u mij (en mede gebruikers van dit Forum) steeds op een onrechtmatig verstrekken van een klasse wissel. Hiermee neemt u de autoriteit van de HC en mijn probleem niet serieus. Daarnaast zou u best wat meer mogen vieren dat er nog vriendelijke mensen op deze wereld zijn die graag iets voor een ander betekenen.

 

Groeten Lars

Nou @Lars_traas, ik neem je probleem heel serieus. Maak maar gewoon die 20 euro over naar de NS en dan hoor je gewoon bij de mensen die betalen voor het reizen met de NS. Heeft weinig te maken met je gevoelens die je als hardwerkende student hebt. En ja, om op het laatste moment huiswerk te doen in de trein, wetende dat er de mogelijkheid bestaat dat er onvoldoende voorzieningen zijn, is natuurlijk ook niet best. Daarnaast is het natuurlijk triest dat je een deur wil openen om gratis te kunnen reizen in de eerste klas. Daarom kan ik de ‘likes’ in dit topic slechts gedeeltelijk begrijpen. Wat betreft de autoriteit van een HC kan ik wel wat opschrijven en hetzelfde geldt voor privacy. Ik geef aan dat met u gegevens te achterhalen valt wie deze HC was. En precedentwerking om gratis te kunnen reizen in de eerste klas. Denk daar eens over na als student…. Had het gewoon niet gemeld of zonder traject en tijd. 

Daarnaast zou u best wat meer mogen vieren dat er nog vriendelijke mensen op deze wereld zijn die graag iets voor een ander betekenen.

Moet ik nog meer mensen in mijn vrije tijd helpen????? Denk dat ik dat voldoende gedaan heb doe. 

Ik vraag me ondertussen echt af wat je studeert Lars. 

Ik sluit bij deze dit topic voordat het volledig escaleert. Nogmaals vriendelijk bedankt voor het mooie compliment en veel succes met je studie, Lars_traas!