beantwoord

betaling

  • 9 November 2021
  • 4 reacties
  • 673 Bekeken

geachte heer/mevrouw,

ik heb een boete betaald en die is ook van mijn rekening afgeschreven zie bijlage. Ergens is hey niet goed gegaan want ik heb een brief ontvangen vandaag met een verhoogd bedrag. Zoals telefonische afgesproken stuur ik de betaalbewijs als bijlage.

 

mvg, maikel

 

icon

Beste antwoord door Denice NS 9 November 2021, 17:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet dit even aan Klantenservice sturen. Dit is een reizigersforum, geen postadres van NS, en we kunnen niet bij de administratie. 

Hoi Maikel. Welkom bij de Community!

Als ik zo naar de overboeking kijk is er geen omschrijving bij gezet. Zonder omschrijving kunnen wij de betaling niet verwerken. Ik wil je verzoeken om even contact op te nemen met onze Klantenservice via Twitter, Facebook of onze Live Chat (dan kan je ook je betalingsbewijs meesturen).

Reputatie 7
Badge +3

Een boete voor reizen zonder kaartje is ritprijs + €50. Het lijkt alsof je alleen de ritprijs hebt overgemaakt. Bedraagt de verhoging €50? Dan zul je die alsnog moeten overmaken of hopen op coulance. Neem nu via chat, Twitter of Facebook contact op met de klantenservice dan kun je het betaalbewijs meesturen.

Badge +3

Een ICd toeslag in de trein kopen (da's ook een UvB, als je niet contant betaalt) kost € 10,00 en de toeslag zelf kost € 2,60.

Wist het ook niet, dacht dat je met € 10,00 wel klaar was eigenlijk. Bij een correctietarief hoef je de toeslag zelf namelijk ook niet nog eens erbij te betalen.

Bij betaling van een UvB zou je inderdaad het boetekenmerk (L××××××, 6 cijfers) of het betalingskenmerk (16 cijfers) van een acceptgiro moeten vermelden. Die acceptgiro krijg je enkele dagen na uitschrijven van het UvB (gele briefje).

Denk dat het daar mis gegaan is, want NS kent natuurlijk je rekeningnummer niet en kan je betaling dus nergens aan koppelen, anders dan je naam.

Reageer