Biertje? | NS Community
beantwoord

Biertje?

  • 10 February 2017
  • 12 reacties
  • 21647 Bekeken

Vandaag in een lawaaiig slt 4tje mogen staan met luidruchtige (vermoedelijk) studenten die allemaal aan het bier drinken waren. De hele trein stonk er naar. Helaas mag je alcohol drinken in de trein...
Kan er geen alcohol vrij deel in de trein komen?

Ooit werd mij een biertje aangeboden door een meisje van een biermerk wat vierden dat ze een exclusief contract hadden met NS stations.... Dus veel hoop heb ik niet dat NS wat gaat doen aan alcohol overlast...
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 11 February 2017, 11:21

Bekijk origineel

12 reacties

Tsja.. ik snap hem heel goed, want veel situaties zouden voor ons ook makkelijker zijn zonder drinkende/dronken lui in de trein.

Maar maatschappelijk gezien vind ik wel dat je ze beter in de trein als auto kunt hebben. En als ze een biertje op een normale (!) Manier drinken moet het kunnen. Dit is overigens ook een voorwaarde van NS wat betreft alcohol consumptie. Het mag andere niet storen e.d.
Indirect verkoopt de NS alcohol op grotere stations. In al het andere ov mag je niet eens een broodje eten.
Dronken de trein nemen is beter dan zelf sturen, maar in de trein verder drinken..
Nu liep het gisteren niet uit de hand, maar een prettige rit was het niet.

In het verleden van Utrecht naar Hoofddorp in een trein met "supporters" van een andere club dan Ajax gezeten met te veel alcohol op... Wat die niet allemaal scandeerden...
Ik heb zo het vermoeden dat supporters van Ajax ook wel eens iets scanderen, maar dat terzijde ;)
Ik vind het zeer begrijpelijk dat je hier een topic over start Bob. Het is overigens maar de vraag of de biertjes op het station zijn gekocht of elders.
Ik sluit me verder aan bij Slidestops en gelukkig kunnen veel reizigers 'normaal' een biertje drinken. Ik reis zelf regelmatig (lange afstanden) met de trein en zie maar weinig bierdrinkers, maar het komt zeker voor.
Daarnaast blijft het openbaar vervoer. Dus zijn studenten en voetbalsupporters ook welkom. We hebben inderdaad een ruimhartig beleid met betrekking tot eten en drinken in de trein en willen hier ook niet al te krampachtig mee omgaan.
Het is aan treinpersoneel om overschreden grenzen te herkennen en daar naar te handelen.
Iedereen is natuurlijk welkom in de trein, en dat bier kan overal gekocht worden. Het werd mij echter jaren geleden als promotie op station Leiden aangeboden, daar stond ik toen wel van te kijken.
Punt is wel dat je in zo'n kort en open treintje geen rustige plek kan opzoeken, je zit bij elkaar op schoot bij wijze van spreken.
Ik kan me voorstellen dat dit wat vreemd overkwam. Met de huidige aangescherpte wetgeving denk ik niet dat je dit snel weer zal overkomen. Misschien met alcoholvrij bier.
Hopelijk was het een incident en maak je dit niet al vaak (meer) mee.
Reputatie 7
Badge +3
De railcatering in de trein verkoopt ook gewoon bier. Gelukkig wel 😉
Precies mrfreeze (al zal jij vooral gelukkig zijn met een koud biertje 😉 )
De belangen van de NS zijn te groot, in ieder geval in 2005..

http://www.volkskrant.nl/economie/ns-stations-verkopen-voortaan-bavaria-bier~a651286/

Een stukje uit het Volkskrant artikel:

"'We wilden een brouwer die met ons mee wilde denken over het uitbouwen van de horeca-faciliteiten', zegt een woordvoerder van de NS.Bavaria en Servex willen de bieromzet op de stations met 10 procent vergroten. 'Heel veel mensen weten niet dat je op het station bier kunt kopen', zegt Peer Swinkels van Bavaria. 'Daar willen we met allerlei promotie-acties wat aan doen.'"

Nu begrijp ik het...
Reputatie 3
Houd je hart maar vast, afgelopen twee dagen een aantal carnavaltreinen gehad :S
In de loop naar de carnavalsvakantie zouden zulke biertreinen vaker voor gaan komen.
Laten we hopen dat één ieder zich kan gedragen, ook voor jou Bezemsteel.
biertreinen
Ho, ho. Biertreinen hebben wij hier! Waar ik afgelopen weekend inderdaad een groep dronken groep mannen van de plaatselijke voetbalvereniging aantrof, en waarmee het erg gezellig was. Alleen de combinatie van alcohol + Twents dialect was, tsja .................... 🆒

Wat betreft het topic, ik heb weinig moeite met het drinken van alcohol in de trein. Zelf drink ik absoluut niet, maar van anderen heb ik eigenlijk nooit last. Eerder als ze andere middelen gehad hebben (beginnend bij energiedranken) die juist zorgen voor een erg opgefokte houding. Maar dat kunnen we moeilijk allemaal gaan verbieden én handhaven.
Het gaat mij meer om de regelgeving bij de NS, je mag niet roken, geen lawaai maken in de stiltecoupes en je kan al een boete krijgen als je niet snel genoeg instapt etc etc...
Maar als er wat valt te verdienen zijn er opeens geen regels meer.
Als er geweld is tegen personeel hebben ze het alleen over zwartrijders of mensen die "in de war" zijn.
We weten allemaal dat de grootste oorzaak van gewelddadigheden in de maatschappij drankmisbruik is.

Reageer